Hodnota zakázky na autobusovou dopravu v Libereckém kraji na příští dva roky činí cca 800 mil. Kč. Největší díl má získat opět společnost Busline, a.s., propojená s místními politiky, zejména z ODS, ČSSD a KSČM, ale nově také přímo s Starosty pro Liberecký kraj.
Dle všeho ze zakázky na příští dva roky nevyjde jako vítěz Liberecký kraj, ale s největší pravděpodobností právě a zejména firma Busline, a.s. Ta totiž v původním výběrovém řízení, které chce ÚOHS zrušit, nepodala do žádné oblasti nejlepší nabídku a hrozilo, že tak v kraji skončí. Přesto to je právě tato firma, která má podle návrhu rady kraje i nadále příští dva roky zajištovat největší díl autobusové dopravy v kraji. Podle podkladů pro krajské zastupitele to přitom nebude za cenu 27,52 Kč/km, kterou nabídla v původním výběrovém řízení, které nevyhrála, ale za 30,57 Kč, tedy zhruba o 3 Kč na 1 km více. Tuto cenu dojednal radní Vladimír Mastník (SLK).
To, že zakázku pravděpodobně provází korupce, vyplývá z několika faktů. Radní Mastník v květnu 2013 zcela nestandardně změnil zadávací podmínky těsně před jejich schválením na zastupitelstvu kraje a to tak, že omezily počet možných uchazečů na klíčovou oblast „Východ“. Později pak skutečně došly na tuto oblast, kde jezdí Busline, pouhé dvě nabídky, zatímco na oblast „Sever“ či „Západ“ jich přišlo pět, resp. šest. V dopravním výboru kraje, který se k podmínkám vyjadřoval, v té době seděli a spolurozhodovali i dva zástupci firmy BusLine - Jiří Vařil (za KSČM) a František Chlouba (za SLK). KPKP v podrobném rozboru uvádí další dvě desítky pochybení, která ukazují, že celá zakázka byla směřována k zachování současného stavu, jen s kosmetickými úpravami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva