„Královéhradecký kraj společně se státem pracuje na budování silniční infrastruktury v rámci hlavních dopravních tahů, mezi které spadá i silnice I/11. Obchvat Častolovic je dalším z významných projektů, který odvede tranzitní dopravu mimo centrum, podobně jako nedávno otevřený obchvat Doudleb nad Orlicí. K maximálnímu vytěžení těchto dopravních projektů je ale potřeba pokračovat ve výstavbě dalších obchvatů. Konkrétně obchvatu Kostelce nad Orlicí, jehož příprava byla v nedávné době ohrožena z důvodů nedostatku financí, ale po jednání se zástupci ŘSD jsem byl ujištěn, že s projektem nadále počítají a začnou s jeho přípravou. Absolutně primárním zájmem ale je, aby co nejdříve začala stavba obchvatů Rychnova nad Kněžnou a také Solnice, které leží na spojnici s průmyslovou zónou,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Projekt východního obchvatu Častolovic počítá se stavbou nových komunikací o délce zhruba 2,2 kilometru včetně tří okružních křižovatek. Velká kruhová křižovatka vznikne mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí, na kterou se v budoucnu napojí jižní obchvat městysu. Další kruhový objezd vyroste na křižovatce pod Častolovicemi, na odbočce na Synkov–Slemeno. Třetí křižovatka bude sloužit pro budoucí obchvat Kostelce nad Orlicí.
„Posun v projektu obchvatu Častolovic je pozitivní zprávou pro celý region a další krok ke zdárnému plnění usnesení vlády na podporu průmyslové zóny Solnice–Kvasiny. Po nabytí právní moci územního rozhodnutí bude pokračovat příprava akce, tedy majetkové jednání s vlastníky pozemků a souběžně dokončení dokumentace pro stavební povolení a zajištění inženýrské činnosti pro získání stavebního povolení,“ informoval první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za krajské investice, inovace a IT.
Předpokládané náklady na východní část obchvatu Častolovic přesahují 700 milionů korun. Přípravu, administraci a realizaci této významné investiční akce kompletně zajišťuje oddělení průmyslových zón krajského Centra investic, rozvoje a inovací.
Součástí obchvatu bude také výstavba čtyř úrovňových křižovatek, souvisejících přeložek dopravní a technické infrastruktury a sedmi nových mostních objektů včetně estakády o šesti polích v délce 224 metrů a tří tzv. inundačních mostů mezi Synkovem a Slemenem, kde se slévají řeky Kněžná a Bělá, takže se zde budou muset provést protipovodňová opatření jako vyvýšení komunikace a v plánu jsou i propustky.
Stavba je umístěna v blízkosti zámku Častolovice. Z toho důvodu je trasa obchvatu vedena převážně v zářezu, aby nerušila krajinný ráz a zejména pohled na tuto kulturní památku.
Častolovice leží na významném dopravním tahu I/11, který propojuje Hradec Králové s Žamberkem v Pardubickém kraji a pokračuje na Olomoucký a Moravskoslezský kraj. Hlavním důvodem přetížení silnic nákladní dopravou je ale spojnice se solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou. Denně Častolovicemi projede více než 14 tisíc aut.
Po východní části obchvatu, který odkloní dopravu směřující do průmyslové zóny, by řidiči mohli projet v roce 2026. Kromě východního obchvatu by se Častolovice v budoucnu měly dočkat také obchvatu jižní části, který odvede dopravu kompletně mimo zástavbu. Přeložku v délce 3,4 kilometru vybuduje Ředitelství silnic a dálnic. Zahájení stavebních prací se plánuje na rok 2026, zprůjezdnění o dva roky později.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva