„My silniční dopravu považujeme dokonce za našeho hlavního konkurenta. Železniční doprava je jak známo bezpečnější, ekologičtější, pohodlnější, úspornější a mnohdy i levnější a rychlejší než přeprava po silnici. Přestože máme zafixováno, že u nás máme jednu z nejhustších železničních sítí na světě, cestuje v Česku vlaky výrazně méně lidí než např. v Rakousku nebo Německu. LEO Express se svými kvalitními službami a moderními vlaky jistě přispěje k tomu, aby se to změnilo a více lidí u nás využívalo služeb železnice. Češi nejsou jiní než např. Švýcaři nebo Rakušané, také chtějí pohodlí, rychlost a spolehlivost s minimem starostí. I u nás by mělo být normální, že manažer jede na služební cestu vlakem, nebo že se rodina vydá na výlet železnicí,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel nového železničního dopravce LEO Express. Ten již v letošním roce začne přepravovat cestující na trase mezi Prahou a Ostravou.
Jedna cesta osobním automobilem z Prahy do Ostravy a zpět vás přijde na více než 2 200 Kč. (průměrná spotřeba 8 l na 100 km; čili při vzdálenosti 742 km to je při ceně cca 38 Kč za l NATURAL 95 celkem 2 255 Kč). I při jízdě ve dvou to je stále několikanásobek toho, než když se na stejnou trasu vydáte vlakem. A ceny benzínu stále stoupají k novým rekordům.
A rychlost? Podle Googlu by cesta autem měla trvat 3 h a 25 min, kdežto vlakem se lze z Prahy do Ostravy nebo obráceně dopravit již za zhruba 3 hodiny. Ovšem přitom daleko klidněji a komfortněji.
Rozdíl v pohodlnosti cestování vlakem a autem je jako nebe a dudy. Telefonovat, surfovat na internetu, líčit se, pít pivo, víno nebo jiný alkohol - to vše v autě, zejména když jste řidič, dělat nemůžete – na rozdíl od vlaku. Zatímco v autě se ani nemůžete protáhnout, o nějakém vytažení notebooku ani nemluvě, ve vlaku můžete v klidu pracovat, hrát si, sledovat oblíbený film nebo se projít cestou na toaletu. O jídlo a pití přitom máte postaráno, až k vašemu místu vám je dle přání přinesou stevardi.
Nedávná studie Mezinárodní železniční unie (UIC) ukázala, že u železniční dopravy jsou externality, tedy náklady za které jejich původce nemusí platit, nesrovnatelně nižší než u silniční dopravy. Jde například o zácpy, nehody, dopady na klima, znečištění, hluk atd. Zatímco železniční doprava způsobuje okolo 2 % těchto nákladů, osobní automobily 62 %, těžká nákladní auta 14 %, dodávky 9 % a všechny druhy silničních prostředků vytváří dokonce 93 % externalit v dopravě. Další 4 % produkuje osobní letecká doprava a železniční doprava (nákladní i osobní) za sebou zanechává jen méně než 2 % ze všech externalit. Vnitrozemská lodní doprava pak má podíl na externalitách cca 0,3 %.
Například při cestě z Berlína do Varšavy za sebou motorista nechá více než dvouapůlnásobek více externalit, než cestující vlakem.
Více v přiložené tiskové zprávě. Přikládám také fotografie z právě probíhajícího veletrhu InnoTrans v Berlíně, kde LEO Express s velkým úspěchem předvádí svůj nový vlak - jak dokládá fotka, vlak LEO Express je návštěvníky doslova obležen.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express