Nezbytné práce zahrnují odstranění gumy, obnovu značení, kontrolu revizních šachet, pravidelné geodetické měření nebo údržbu podzemních objektů a poklopů.
Přesný termín bude stanoven na základě aktuálních meteorologických podmínek, které umožní efektivně využít dobu uzavírky, říká Miroslav Charvát, manažer Správy a rozvoje provozu ploch. „K údržbě tedy nepřistoupíme ve dnech, kdy bude mlha, nízké teploty nebo špatný vítr. Jedná se o pravidelnou údržbu po letní sezóně, kdy na hlavní dráze byl nepřetržitý provoz. Cílem je dostat stav povrchu a značení do co nejlepší kondice před zimní sezónou.“
Po dobu uzávěry převezme veškerý letecký provoz vedlejší dráha 12/30. S ohledem na hustě osídlené oblasti Prahy a Kladenska, které negativně ovlivňuje právě provoz na vedlejší dráze, proběhne údržba pouze v denních hodinách a v noci se bude opět létat na hlavní dráhu. Směr provozu je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Pravidelnou údržbu dráhového systému je nutné, zejména s ohledem na provozní bezpečnost, provádět dvakrát ročně, vždy na jaře a na podzim. Údržby drah trvají vždy jen nezbytnou dobu nutnou pro zvládnutí kvalitní údržby a uskutečňují se za plného provozu letiště.
Další aktuální informace naleznete také na Twitteru Letiště Praha @PragueAirport ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva