Předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos vnímá trolejbusové spojení na Letiště Václava Havla Praha vnímá jako krok správným směrem minimálně ze dvou důvodů. „Jedná se o komfortnější dopravu pro cestující i zaměstnance a zároveň zapadá do naší strategie ESG s cílem snižovat uhlíkové emise a hluk na letišti a v jeho okolí. Finálním optimálním řešením dopravy z centra metropole na letiště a zpět ale bude až realizace kolejového napojení, jehož výstavba na některých úsecích byla již zahájena.“
Celkem dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m dodalo Dopravnímu podniku sdružení společností Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech. Trolejbusy v délce 24,7 metrů nabízí cestujícím pěticí dveří pro nástup a výstup a disponují kapacitou 180 míst (54 sedadel). Vozidlo je vybavené klimatizací, čtyřmi informačními LED panely a speciální úpravou pro přepravu zavazadel.
Pro zajištění provozu trolejbusů bylo vybudováno celkem 11,5 km trolejového vedení v úseku Nádraží Veleslavín – Terminál 3. Mezi zastávkami Terminál 3 a letištěm využijí trolejbusy energii z baterií, které v obratištích na Letišti Václava Havla Praha a na Nádraží Veleslavín budou nabíjet v nabíjecích stání. Infrastruktura pro nabíjení byla vybudována i v garáži Řepy, odkud jsou trolejbusy vypravovány.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva