Virtuální informační služba se prozatím nachází pouze v odletové hale Terminálu 1. Pokud se nová technologie osvědčí, plánuje Letiště Praha její rozšíření a zavedení do běžného provozu také na dalších místech.
Virtuální informační služba má podobu kiosku s velkým LCD displejem a funguje na principu videohovoru, kdy se cestující spojí v reálném čase s reálnou informační agentkou nebo agentem na vzdáleném pracovišti. Letiště si od této novinky slibuje navýšení kapacity v poskytování informačních služeb pro cestující a zároveň zvýšení jejích komfortu.
„Letiště Praha zahájilo v letošním roce realizaci řady projektů technologického rozvoje, který směřuje do celkem pěti oblastí: zákaznická zkušenost, mobilita budoucnosti, bezpečnost, virtuální nakupování a pohodlná cesta letištěm. Virtuální informační služba je jedním z konkrétních projektů, které realizujeme právě v oblasti pohodlné cesty letištěm. Kromě toho zvažujeme ve stejné oblasti například zavedení digitální navigace nebo technologie mapování průchodnosti letištěm,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Kromě kamery pro hlasové a virtuální spojení s operátorkou je kiosek virtuální informační služby vybaven také skenerem, na kterém cestující mohou načíst svůj cestovní doklad, například letenku, a rychle tak zjistit všechny potřebné informace o svém letu. Na kiosku je možné také vytisknout mapu městské hromadné dopravy se zvýrazněnými nejdůležitějšími body.
Technologie virtuální informační služby bude cestujícím k dispozici ve zkušebním provozu po dobu tří měsíců. Poté bude na základě výsledků a ohlasů ze strany cestujících rozhodnuto o jejím případném zavedení do běžného a trvalého provozu. V takovém případě plánuje letiště rozmístit kiosky s virtuální informační službou na nejfrekventovanější místa s nejvyšším průchodem cestujících tak, aby jim byly snadno a rychle k dispozici.
Výhodou nové technologie do budoucna po případném rozšíření bude také schopnost jednoho agenta informačních služeb odbavit více dotazů přicházejících z několika informačních míst, respektive kiosků. Dojde tím k navýšení kapacity zodpovězených dotazů při zachování stávajícího počtu zaměstnanců a úspoře místa.
Letiště Praha se při zavádění technologie inspirovalo především na letišti v Mnichově. V rámci regionu střední Evropy je však Praha prvním letištěm, kde se podobná technologie objevuje. Rovněž na jednom z největších evropských letišť ve Frankfurtu k zavedení virtuální informační služby do provozu teprve dojde. Dodavatelem technologie je pro Letiště Praha firma Infogate Information System.
Kiosek s virtuálním informační službou se nachází ve veřejné části odletové haly Terminálu 1 v prostorách, kde se do nynějška nacházela informační přepážka. Ta se po dobu testování uzavře.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva