Letiště Václava Havla Praha uvedlo do zkušebního provozu nové stání pro dálková letadla

16.09.2018 9:45 | Zprávy

Letiště Václava Havla Praha pokračuje v realizaci svých krátkodobých rozvojových plánů a do zkušebního provozu uvádí nové letadlové stání s novou odletovou čekárnou. Na novém rekonfigurovaném stání je možné odbavit buď jedno velké dálkové letadlo s rozpětím křídel do 65 metrů, nebo dvě menší letadla s rozpětím křídel do 36 metrů.

Letiště Václava Havla Praha uvedlo do zkušebního provozu nové stání pro dálková letadla
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

Stání s odletovou čekárnou se nachází na Terminálu 1 a značně přispěje k navýšení odbavovacích kapacit letiště a také komfortnějšímu a rychlejšímu odbavení letadel zejména na dálkových linkách, kterých v posledních letech v Praze výrazně přibývá.

Nová odletová čekárna, která je bezprostředně spojena s novým letadlovým stáním, má maximální kapacitu 430 cestujících a disponuje celkem třemi odletovými východy označenými jako A3, A4 a A10. První dva východy jsou opatřené nástupními mosty vedoucími přímo do kabiny letadla, třetí východ se nachází v přízemí čekárny a je určen k odbavení letadel na vzdálených stáních prostřednictvím autobusů.

„Nově otevřené letadlové stání s odletovou čekárnou je reakcí nejen na neustále rostoucí počet odbavených cestujících, ale také na zvyšující se počet dálkových linek operovaných z Letiště Václava Havla Praha. Tou poslední oznámenou je přímá denní linka společnosti United Airlines do Newarku, která bude uvedena do provozu v červnu příštího roku,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Projekt nového letadlového stání a odletové čekárny je součástí krátkodobých rozvojových plánů Letiště Praha, které mají navýšit kapacity letiště a zajistit jeho celkovou modernizaci tak, aby i do budoucna odpovídalo těm nejvyšším standardům velkých mezinárodních letišť. „Jedná se o letošní poslední větší rozvojový projekt uvedený do provozu pro naše cestující. Již nyní však probíhají přípravné práce na rekonstrukci třídírny zavazadel a otevření nových odbavovacích přepážek na obou letištních terminálech, ke kterému dojde v příštím roce,“ doplňuje Václav Řehoř.

Designové řešení interiéru nové odletové čekárny je zřejmě nejviditelnější změnou pro cestující. Řešení pochází z dílny pražské pobočky architektonického studia Chapman Taylor. Prostor byl doplněn o zcela nové boardingové pulty pro pracovníky handlingových společností. V moderním interiéru se uplatňují zajímavé designové prvky lamelových podhledů v kombinaci s výraznými liniovými svítidly, interiér je doplněn také o prvek moderní zelené stěny. Celkově má nový prostor odletové čekárny přispět k většímu pohodlí cestujících a efektivnějšímu procesu jejich odbavení před letem.

Projekt vznikal rekonfigurací dvou starších letadlových stání a čekáren pro odbavení letadel na střední tratě a představuje investici ve výši přibližně 158 milionů korun. Principy řešení nové odbavovací čekárny pro cestující by se do budoucna měly stát vzorem pro další případné kroky modernizace Terminálu 1.

Nové letadlové stání s odbavovací čekárnou může být využíváno také pro odbavení linek operovaných dálkovými letadly. Jejich počet na Letišti Václava Havla Praha roste. V měsíci srpnu bylo oznámeno nasazení dvou takových letadel. Kromě společnosti United Airlines, která na svou přímou linku do Newarku nasadí od června příštího roku stroj Boeing B767 se jedná například také o leteckou společnost Qatar Airways, která bude jednu ze svých linek do Dauhá operovat již od října tohoto roku letadlem typu Boeing B787 Dreamliner.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…