„I když několikaměsíční výluka dočasně omezila komfort cestujících na této trati, jsme rádi za každou investici do železniční infrastruktury, která následně zajistí vyšší spolehlivost, lepší jízdní vlastnosti a tím kvalitnější možnosti cestování veřejnou dopravou“ komentuje Jan Sviták, náměstek hejtmana Libereckého kraje opravu trati v hodnotě 409 milionů Kč, která zahrnovala opravu sedmi mostů, stejného počtu propustků, jedné opěrné zdi, železničních přejezdů, souvislé výměny kolejnic a starých dřevěných pražců za nové ocelové tvaru Y. Úpravou prošla také nástupiště ve Velkých Hamrech, Spálově, Jesenném a Návarově.
„Opravy tratí navazující na páteřní spojnici Krkonoš a Jizerek s Liberecko-jabloneckou aglomerací vítáme, protože nám umožňují zvyšovat spolehlivost a zatraktivnit rozvoj železniční dopravy“ vysvětluje Pavel Blažek, jednatel koordinátora dopravy KORID LK. „Zvýšení rychlosti vytvoří alespoň minimální časové rezervy v návaznostech mezi vlaky. Výsledkem by mělo být lepší dodržování jízdního řádu na hlavní trati Liberec - Tanvald“ doplňuje Blažek.
Opravená trať je na Tanvaldsku jednou z několika letošních investičních akcí správce kolejí SŽDC. V druhé polovině roku byla opravována také trať ze Smržovky do Josefova Dolu a v Desné. Hlavní trať Liberec – Tanvald již prošla významnou opravou v letech 2014-2015, od té doby zde každoročně přibývá cestujících.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva