„U cestujících zaznamenáváme trvalou poptávku po využívání vlaků a autobusů v rámci volnočasových aktivit a snažíme se na ni odpovídajícím způsobem reagovat. Navíc cyklobusy, cyklovlaky a další letní spoje jsou ideálním řešení, jak lidem turistické oblasti ještě více zpřístupnit,“ říká Marek Pieter, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
Pět cyklobusů začalo jezdit už koncem dubna. Během června a o letních prázdninách se jejich nabídka rozroste o další spojení, které pokryje nejen většinu Libereckého kraje, ale bude mít přesah i do sousedního Královehradeckého kraje.
Na nové atraktivní spojení se mohou těšit výletníci, kteří chtějí zamířit do Krkonošského národního parku. O letních prázdninách a částečně i v září bude jezdit přímá linka 995 z Harrachova přes Rokytnici nad Jizerou na Zlaté návrší, které je strategickým výchozím bodem pro cesty do české i polské části Krkonoš, k pramenu řeky Labe, a zároveň usnadní dostupnost nejvyššího bodu Libereckého kraje. Autobus v Harrachově navazuje na vlaky linky L1 z Liberce a polské Szklarske Poreby. Zde stojí za připomenutí, že Zlaté návrší není dostupné pro osobní automobily, ale jen pro linky 991 a 995.
Železniční doprava také nezůstane pozadu. Stejně jako vloni se cestující mohou těšit na spojení „Mácháč“, tedy přímý vlak z Liberce do Doks. „K Máchovu jezeru a zpět se dostanou v pohodlí bezbariérové motorové jednotky. Vlak umožní i přepravuju jízdních kol,“ dodává Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji.
Pravidelné letní spojení do Kořenovska v podobě cyklovlaku, který posiluje nabídku z Liberce do Tanvaldu a Kořenova se letos rozšíří o další atraktivní lokalitu. Nově bude zavedeno přímé spojení z Kořenova přes Železný Brod až do oblasti Českého ráje, Rovenska pod Troskami. Následně v odpoledních hodinách usnadní výletníkům návrat zpět z Rovenska jako přímý spoj do Liberce. Sobotní cyklovlak bude jezdit od počátku června do konce září.
„Při využívání železničních linek je výhodou jejich vzájemné potkávání v Liberci. Lze se tak z vybraných relací snadno dostat z jednoho konce kraje na druhý s přestupem do 10 minut,“ vysvětluje Pavel Blažek.
Liberecký kraj rovněž pamatuje na zážitkovou dopravu. „Formou příspěvků dlouhodobě podporujeme spolky, které se věnují zachování železniční či tramvajové historie,“ říká náměstek Marek Pieter. Ve vybraných termínech se tak výletníci mohou svézt muzejním motorákem nebo i parním vlakem na zvláštních jízdách na tratích v Českém ráji nebo do Krkonoš, motoráčkem na Českolipsko do Kamenického Šenova, historickou tramvají pro změnu mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou v návaznosti na historický autobus z Jablonce nad Nisou do Tanvaldu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva