Na rozpočtu ve výši 56,8 milionů korun se 85% podílela Evropská unie, 10% Česká republika a 5% Liberecký kraj. Partnery projektu jsou pedagogicko-psychologické poradny v Liberci, Jablonci nad Nisou, v České Lípě a Semilech, více než dvacet středních škol, Krajská vědecká knihovna v Liberci a IQLANDIA Liberec. „Dosah je však daleko větší, než je výčet partnerů, zapojeny budou také základní školy a další střední školy v celém kraji,“ upozorňuje Petr Tulpa, náměstek hejtmana Libereckého kraje, který řídí rezort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti. Témata projektu NAKAP LK I vycházejí z prioritizace Krajského akčního plánu.
Druhý nejmenší kraj v České republice má díky tomuto projektu svou jedinečnost. Stejně jako ostatní kraje zahrnul do naplňování svého krajského akčního plánu podporu čtenářské a matematické gramotnosti či tvorbu školské inkluzivní koncepce, ale jako jediný ze všech krajů v republice si vybral za cíl zkvalitnit péči o nadané žáky. „Nadané děti představují pro naši společnost výrazný potenciál, a je v našem zájmu umět ho rozpoznávat a plně rozvíjet,“ vysvětluje význam podpory nadaných Leoš Křeček, vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje.
Proto vznikly během srpna a září v pedagogicko-psychologických poradnách v kraji nové pracovní pozice. Čtyři konzultantky pro nadané mají za úkol pomoci pedagogům především na prvním stupni základních škol. Podporu budou poskytovat i zákonným zástupcům dětí. Přímo v terénu tak učitelé konzultují individualizaci vzdělávání u vytipovaných dětí a dostávají rozvíjející a obohacující pracovní listy do různých předmětů. Materiál do výuky bude zmapován a sdílen na veřejném úložišti. „Na internetu je velké množství podkladů, které mohou učitelům pomoci při výuce, ale víme, že oni na to často nemají kapacitu, aby je vyhledávali,“ konstatuje náměstek hejtmana Petr Tulpa.
Kromě přímého působení v terénu bude nastaven mechanismus koordinace spolupráce jednotlivých zapojených subjektů v regionu. Vznikne Příručka pro systémovou podporu nadaných a mimořádně nadaných žáků v Libereckém kraji, která popíše systém spolupráce při identifikaci a podpoře kognitivně nadaných. Pedagogové a zástupci odborné veřejnosti už stihli založit platformu pro setkávání na podporu nadaných žáků, jejímž cílem bude sdílet zkušenosti a příklady dobré praxe.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva