V novém zadávacím řízení Ministerstvo dopravy plně reflektovalo na předchozí výtky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na základě kterých bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno. Před zahájením soutěže Ministerstvo dopravy využilo možnosti uspořádat předběžné tržní konzultace, což umožňuje nový zákon o zadávání veřejných zakázek. Tento kulatý stůl, na němž byly se zájemci prodiskutovány připravované zadávací podmínky, se konal v září na Ministerstvu dopravy. Jednotliví uchazeči nyní mají čas na podání nabídek do 15. února.
O dostavbě chybějících částí dálnice D4 formou PPP projektu rozhodla vláda v lednu. Snahou ministerstva je uzavřít co nejdříve výběrové řízení na poradce a nastavit ho tak, aby bylo transparentní a nediskriminovalo žádného z potenciálních zájemců, který bude disponovat potřebnými zkušenostmi.
Zahájení kvalifikačního kola samotného výběrového řízení na koncesionáře očekává ministerstvo v létě příštího roku. Uzavření koncesionářské smlouvy lze odhadovat na konec roku 2018. Podobně jako u dalších otevřených soutěží ale harmonogram může ovlivnit postup účastníků zadávacího řízení na poradce i samotného koncesionáře. Pokud vše půjde podle plánu, může být zahájena stavba většiny zbývajících úseků na D4 v první polovině roku 2019.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva