MHMP: Hlavní město vybuduje v Bubnech podjezd pro budoucí tramvajové spojení

16.03.2022 17:56 | Tisková zpráva

Radní hl. m. Prahy na pondělním zasedání projednali záměr vybudování podjezdu v Bubnech, který by měl do budoucna sloužit pro tramvaje v rámci rozvoje celé této lokality.

MHMP: Hlavní město vybuduje v Bubnech podjezd pro budoucí tramvajové spojení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

Stavba by měla vzniknout souběžně s modernizací trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště ze strany Správy železnic. Podjezd by měl stát hlavní město přibližně 300 milionů korun bez DPH. 

Pražští radní souhlasili se záměrem stavby v lokalitě Bubny-Zátory, kde by měl současně s modernizací vlakové trati vzniknout podjezd pro tramvaje. Jelikož se do budoucna počítá s rozvoje celé lokality včetně vybudování bytů, kanceláří nebo například budovy filharmonie, Správa železnic a hlavní město společně koordinují jednotlivé záměry. Do budoucna by zde měla vést nová tramvajová trať, přičemž pozdější práce by vzhledem ke složitosti území a další zástavbě byly komplikované, popřípadě i nemožné.

„Tramvajový podjezd Bubny potřebujeme vybudovat v předstihu pro chystané přeložení tramvajové trati v uzlu Vltavská. Ten se úplně promění během stavby Vltavské filharmonie. Tramvajová trať nepovede v současné trase na Bubenském nábřeží, ale nově tramvaje pojedou novým širokým podjezdem, který bude zároveň sloužit jako pohodlné pěší propojení tramvajové zastávky na Vltavské s ulicí Argentinská. Tramvajovou trať budeme sice stavět až v příštích letech, ale podjezd musíme začít stavět v koordinaci se Správou železnic, která bude ve stejný čas modernizovat železniční trať, a nebudeme tak muset dvakrát přerušovat vlakový provoz,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Cílem metropole je umožnit v budoucnu průjezd tramvají pod modernizovanou železniční tratí. Ačkoli se zde neplánují práce na přeložené tramvajové trati v příštích několika letech, vytvoření podjezdu je nutné kvůli složitosti pozdějšího zásahu do trati s dopadem na výluky železničního provozu nejen na letištní lince, ale také možnosti podstatně větších nákladů na stavbu.

Termín zahájení stavby není v tuto chvíli jasný, záměr musí mimo jiné schválit pražské zastupitelstvo. Práce by po jejich započetí měly trvat asi 18 měsíců a předpokládaná hodnota je přibližně 300 milionů korun bez DPH.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…