Od pondělí 3. února 2020 se na zákaznických přepážkách Lítačky ve Škodově paláci začnou vydávat karty se speciálním designem od Maappi, který symbolizuje podobu pražského metra v budoucnosti tak, jak ji vidí autor návrhu, talentovaný mladý autista a milovník veřejné dopravy, Matěj Hošek. Cestující si budou moci vybrat mezi zelenou, bílou nebo růžovo-červenou variantou motivu Lítačky.
„Vydáním limitované edice karty Lítačka s designem Maappi jsme chtěli podpořit nejen Matějův projekt, ale také nabídnout Lítačku v nové, zábavnější podobě. Jsem přesvědčen, že se cestujícím nové motivy budou líbit a že se z nich stanou třeba i sběratelské kousky,“ uvedl k nové limitované edici Lítaček primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.
Pořízení speciálního designu bude možné pouze v kontaktním centru Lítačky ve Škodově paláci v Jungmannově ulici v Praze. Bude na cestujících, zda si budou chtít pořídit klasickou zelenou Lítačku, nebo nový motiv s podobou sítě pražského metra od Maappi.
„Za nový speciální design karty Lítačka naši zákazníci nebudou platit nic navíc. Za vystavení karty tak zaplatí částku, která je uvedena v našem ceníku, to znamená od 50 do 200 korun v návaznosti na způsobu rychlosti vydání karty. V současnosti bude k dispozici zatím 20 000 kusů limitované edice karet Lítačka s Maappi,“ doplnil Michal Fišer, generální ředitel pražské městské společnosti Operátor ICT, která má provoz a rozvoj karty Lítačka na starosti.
Speciální edice karet Lítačka je dalším prohloubením spolupráce mezi Prahou a dobročinným projektem Maappi. V loňském roce vyjely na linkách Pražské integrované dopravy první autobusy se sedadly potaženými vzorem, jehož autorem je právě Matěj Hošek.
Maappi je dobročinný projekt, jehož hlavní tváří je patnáctiletý Matěj Hošek, který je „tak trochu jiný”. Matěj trpí od malička těžkou formou Aspergerova syndromu s hlubokými úzkostmi. Rodiče si s ním dlouho nevěděli rady, až mu jednou do ruky dali mapu pražské MHD. Matěj si mapy okamžitě zamiloval a našel v nich tolik hledaný klid.
Od té doby Matěj kreslí své vlastní mapy, které jsou pod dobročinnou značkou Maappi umisťovány na různé předměty a prodávány. Podstatnou část zisku chce rodina investovat zpět do systému a zlepšit především psychiatrickou péči pro děti s PAS a vzdělávání, které nyní stojí školy značné peníze.
Produkty s motivy Maappi je možné nově zakoupit a přispět tak na dobrou věc i prostřednictvím fanshopu Dopravního podniku hlavního města Prahy na ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva