MHMP: Železnice do Kladna a na letiště povede v jednom úseku tunelem

25.06.2017 16:02 | Zprávy

Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.

MHMP: Železnice do Kladna a na letiště povede v jednom úseku tunelem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Praha, logo

Zastupitelé uložili Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy upravit Zásady územního rozvoje tak, aby železniční úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem mohl vést v tunelu. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6.

„Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky hl. m. Prahy Petra Kolínská. „Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště může zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ dodala.

Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí je to pouze jednokolejka pro motoráky. Z Kladenska, největší středočeské aglomerace, přitom denně do Prahy dojíždí 20 tisíc lidí.

O projektu

Cílem je vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho tak s centrem Prahy. Zároveň se bude modernizovat stávající jednokolejná trať mezi Prahou (Masarykovou nádraží) a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Vznikne 6 nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až 6 párů vlaků za hodinu. Cesta na letiště z centra se zkrátí na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.
Investorem modernizace trati Praha – Kladno a výstavby nové části je Správa železniční dopravní cesty, státní podnik.

Mapka s vyznačením návrhu nového koridoru železnice mezi Dejvicemi a Veleslavínem

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Jak navrátit důvěru lidem ve stát?

Jestli vám rozumím správě, za poklesem důvěry lidí ve stát vidíte působení této vlády. Podle mě je teda problém mnohem hlubší a přesahuje tuto jednu vládu, ale spíš by mě zajímalo, jak budete chtít tuto důvěru obnovit? A divíte se, že lidí státu nevěří, když se většina z nás má stále hůř, i když řád...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: V listopadu byla očištěná míra nezaměstnanosti 2,8 %

16:26 Český statistický úřad: V listopadu byla očištěná míra nezaměstnanosti 2,8 %

Podíl zaměstnaných k celé populaci 15–64letých dosáhl v listopadu 75,4 %. Oproti listopadu 2023 se z…