„Výzvy podporují nákup bezemisních vozidel pro veřejnou dopravu, která využívají alternativní energie, jako je elektřina a vodík, tedy elektrobusů, vodíkových autobusů, trolejbusů a tramvají. Z peněz určených na tuto výzvu je možné zakoupit také nízkoemisní vozidla využívající alternativní palivo biometan, což jsou například autobusy na plyn. Díky novým projektům ve veřejné dopravě jistě dojde ke zlepšení kvality ovzduší v českých městech a regionech a zvýší se tím i obliba veřejné dopravy,“ uvedl ředitel Řídícího orgánu IROP Rostislav Mazal.
Výzva č. 27 je určena projektům na území méně rozvinutých regionů. Výzva č. 28 je určena pro projekty na území přechodových regionů.
27. výzva IROP má stanovenou částku z Evropského fondu pro regionální rozvoj ve výši zhruba 2,1 mld. Kč. Ve 28. výzvě IROP je připraveno zhruba 1,4 mld. Kč.
V obou případech se jedná o průběžné výzvy, což pro žadatele znamená, že hodnocení projektu bude probíhat průběžně po podání žádosti o dotaci do Monitorovacího systému 2021+.
Připraven je také seminář pro žadatele. Informace k semináři pro žadatele a příjemce je možné sledovat na webových stránkách IROP.
Kategorie regionů naleznete na webových stránkách IROP.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva