Zákazníci by měli brát v úvahu, že v důsledku současné tíživé situace neztratili pouze možnost odjet na svůj zájezd, ale také to, že na cestovním ruchu je existenčně závislých mnoho zaměstnanců, jejich rodin i podniků. I s nimi je třeba být v současné těžké době solidární. Přijetí poukazu zákazníkem je rozumným řešením současné situace, které respektuje oprávněné zájmy obou stran.
V současné situaci, kdy byl vyhlášen nouzový stav a dochází k uzavírání hranic s omezeními pro cesty našich občanů i cizinců, což nemá v historii moderního státu obdoby, je jen obtížné zcela přesně posoudit veškeré právní vztahy, které se týkají různých aspektů vztahů zákazníků a cestovních kanceláří či agentur. Stejně jako se situace každým dnem mění, budou i vyjádření ministerstva aktualizována a doplňována. Zákazníkům v době mimořádné situace doporučujeme, aby postupovali především s ohledem na vlastní zdraví a zdraví dalších osob. Vyřizování záležitostí, které nejsou naprosto nezbytně nutné, doporučujeme odložit na dobu po uklidnění situace, kdy se provoz cestovních kanceláří vrátí do běžného režimu. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet.
Vybrané a nejčastěji kladené otázky
1. Cestovní kancelář mi po zrušení zájezdu nabízí namísto vrácení peněz poukaz na zájezd (voucher). Má na to právo?
Cestovní kanceláře mohou poukazy jako jednu z alternativ pro řešení nastalé situace nabízet. Poukazy na zájezd jsou chráněny pojištěním pro případ úpadku cestovní kanceláře a zákazníci se tedy nemusí obávat je přijímat. Proto přijímaní voucherů jako rozumné řešení zákazníkům doporučujeme.
Zákazníci by měli brát v úvahu, že v důsledku současné tíživé situace neztratili pouze možnost odjet na svůj zájezd, ale také to, že na cestovním ruchu je existenčně závislých mnoho zaměstnanců, jejich rodin i podniků. I s nimi je třeba být v současné těžké době solidární. Přijetí poukazu zákazníkem je rozumným řešením současné situace, které respektuje oprávněné zájmy obou stran.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tisková zpráva