MPO: Rok od uzavření první dohody dosáhla ČD Cargo úspory energie 28 827 MWh

29.07.2021 22:23 | Zprávy

Společnost ČD Cargo jako jedna z prvních navázala spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu v oblasti zvyšování energetické účinnosti, a to podpisem dobrovolné dohody o energetické efektivitě. Za rok 2020 dosáhlo ČD Cargo úspory energie ve výši 28 827 MWh (cca 104 TJ).

MPO: Rok od uzavření první dohody dosáhla ČD Cargo úspory energie 28 827 MWh
Foto: mpo.cz
Popisek: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR - logo

Společné úsilí státu, subjektů na trhu s energetickými službami a dalších podniků pomůže zvyšovat energetickou účinnost, aniž by to významněji dopadlo na konečné spotřebitele energie. Česká republika má v letech 2021 až 2030 s ohledem na změny klimatu a nutnost snižovat emise skleníkových plynů každý rok uspořit 0,8 % z konečné spotřeby energie. Vyplývá tak ze směrnice 2012/27/EU o energetické účinnosti.

„Těší mě, že firma ČD Cargo smýšlí společensky odpovědně a ke strategickému prohlášení se připojila již loni jako jedna z prvních,“ říká vicepremiér a ministr průmysl a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Věřím, že ochotu podílet se na udržitelné spotřebě energie a zvyšování energetické účinnosti projeví i další společnosti. Ostatně uzavřít dohodu není nic těžkého.“

„K dohodě o energetické efektivitě se mohou dobrovolně připojit všechny subjekty napříč podnikatelským sektorem, kterým není lhostejná kvalita životního prostředí, změna klimatu a efektivní nakládání s energií spojené se zvyšováním energetické účinnosti,“ říká náměstek pro energetiku René Neděla a dodává: „Dohody je možné uzavírat ihned. Stačí se seznámit s její vzorovou podobou na webu www.mpo.cz a obrátit se na náš resort s představou, v jaké podobě by ji společnost chtěla uzavřít. Po shodě nad konkrétním zněním může být uzavřena takřka obratem.“

ČD Cargo se v rámci dobrovolné dohody zaměřuje mimo jiné na zvýšení energetické účinnosti železniční přepravy. „V úsporách jsou pro nás klíčové dva směry,“ říká předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a pokračuje: „Tím prvním je postupná obměna vozidlového parku, kdy například místo vozidel se ztrátovou odporovou regulací pořizujeme nové lokomotivy s bezztrátovou polovodičovou regulací výkonu, umožňující využívat i rekuperační brždění.“

Modernizovány jsou i motorové lokomotivy se zaměřením na technické i environmentální parametry. Postupná obměna vozidlového parku se týká i nákladních vozů, kde jsou pořizovány vozy s nižšími jízdními odpory a nižší hlučností. „Druhý směr cílí na naši obchodní politiku, kdy aktivně usilujeme o převod přeprav ze silnice na železnici. Důkazem jsou přepravy silničních návěsů po železnici, nové přepravy hutních výrobků z Itálie do České republiky a Polska a celá řada dalších obchodních případů,“ doplňuje Tomáš Tóth.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…