Zástupci evropských států projednávali největší výzvy spojené s výukou ukrajinských dětí. Hovořili o nutnosti zajistit ukrajinským dětem takové vzdělání, které jim otevře co nejširší možné uplatnění, a to bez ohledu na to, zda zůstanou v zemích EU, nebo se vrátí po skončení války na Ukrajinu. Shodli se, že k tomu je nutné jednak vhodné rozvržení vzdělávání mezi výukou ve školách v zemích EU a ukrajinským distančním vzděláváním. Důležitá je také jistota uznání dosažených výsledků vzdělání po návratu na Ukrajinu.
„Uznávání dosaženého vzdělání našich dětí je klíčové téma, kterému se dlouhodobě věnujeme. Uznávání vzdělání ze školských systémů členských zemí v rámci ukrajinského vzdělávacího systému není problém ani v případě krátkodobého vzdělávání. Zároveň si ale uvědomujeme nutnost tuto skutečnost ještě intenzivněji komunikovat s ukrajinskými rodiči,“ uvedl ukrajinský ministr školství a vědy Serhiy Shkarlet.
Účastníci jednání se shodli, že konkrétním krokem k posílení spolupráce je například zřízení specifické pracovní skupiny zaměřené na uznávání vzdělávání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Tisková zpráva