Ombudsman se v uvedeném období osobně setkal s 58 pedagogy a 174 žáky. Při výjezdech řešil i několik závažných podnětů na šikanu mezi žáky a jeden případ šikany profesora ze strany studentů. V souvislosti s maturitními zkouškami byl zvýšený počet dotazů na možnosti přezkumu výsledků maturit. Větší množství dotazů a připomínek přišlo k apolitičnosti škol a k účasti žáků a studentů na politických demonstracích. V daném období bylo zaznamenáno 5% pozitivních reakcí ze strany tazatelů.
„Jsem rád, že se v této funkci potvrzuje smysl mé činnosti a počet pozitivních reakcí mi dodává další energii. Je to nejpozitivnější trend od doby ustanovení funkce školského ombudsmana,“ uvedl Ladislav Hrzal.
V dalším období se chce ombudsman zaměřit na atmosféru a mezilidské vztahy ve školách, řešení dopadů inkluze, kyberšikany a šikany obecně a na znalost práv a povinností pedagogů.
Čtvrtletní zprávu školského ombudsmana najdete ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva