Nejčastějšími dotazy, které od začátku roku 2017 školský ombudsman řešil, se týkaly šikany v rámci škol, ale i vztahů vedení škol se zřizovateli. Mnoho podnětů se týkalo také placení školného na vyšších odborných nebo vysokých školách, řada dotazů směřovala na organizaci školního roku.
„Učitelé se nás dotazují například na adekvátnost své kvalifikace či konkurzů na místa ředitelů škol, občas řešíme dotazy ohledně školního stravování nebo v souvislosti s takzvanou pamlskovou vyhláškou,“ sdělil školský ombudsman Ladislav Hrzal a pokračoval: “Časté jsou ale nadále také dotazy na šikanu,“ dodal.
Většinu z téměř dvou set osmdesáti podnětů řešil školský ombudsman písemně nebo telefonicky, osobně přijal devět stěžovatelů. Kromě řešení na místě se Ladislav Hrzal zúčastnil několika výjezdů po celé republice, osobně jednal s 55 pedagogy ze všech krajů ČR, jednal také s organizátory konference Bezpečná škola nebo s Českomoravským odborovým svazem pracovníků školství ohledně ochrany učitelů.
Školský ombudsman Hrzal se dále v dubnu společně s ministryní školství Kateřinou Valachovou, psychoterapeutem a etopedem, který se dlouhodobě problematikou šikany zabývá, Michalem Kolářem a zástupci pedagogů a žáků aktivně účastnil v dubnu Kulatého stolu k šikaně.
Zřízení funkce školního ombudsmana už v minulosti podpořila například Česká středoškolská unie nebo předseda Sdružení učňovských zařízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva