Slavnostního poklepání na základní kámen „Nové Vagonky” se zúčastnil i předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina, který uvedl: „Pod novým vlastníkem, skupinou PPF se nám skutečně daří, jen v roce 2019 jsme podepsali zakázky za 45 miliard korun. Proto jsme také zahájili masivní investice do naší ostravské Škodovky. Výrazně tím navýšíme kapacitu výroby a zefektivníme produkci nových vlaků, rovněž budeme přijímat nové zaměstnance. Do Ostravy se navíc bude koncentrovat technologické know-how v oblasti řídících, multimediálních a diagnostických systémů naší dceřiné společnosti Škoda Digital.“
V příštích dvou letech bude celkově do Škody Vagonka investována jedna miliarda korun. Konkrétně se bude jednat o novou lakovnu za 300 milionů korun, obráběcí centrum za 100 milionů korun, nové výrobní linky za 200 milionů korun, další stroje za 70 milionů korun, výkup pozemků, zateplení budov, zázemí pro zaměstnance, vybavení skladů a další. V současnosti má Škoda Vagonka 30 tis. m2. Díky odkupu nových pozemků a pronájmu hal ve Vítkovicích získá dvakrát větší plochu celkem 60 tis. m2.
„Ve Škodě Vagonka máme nyní zhruba 450 zaměstnanců a počítáme, že v souvislosti s nárůstem výroby navýšíme jejich počet na 900. Je to pro nás samozřejmě výzva. Velkou výhodu ale vidím v tom, že v naší společnosti je možné podílet se na velkých projektech a vidět výsledky své práce od prvních součástek až po finální předání vozidla zákazníkovi. Navíc jsme nedávno uzavřeli kolektivní smlouvy s 5% nárůstem mezd a s celou řadou dalších benefitů, které naši budoucí zaměstnanci určitě ocení,“ říká předseda představenstva Škoda Vagonka Martin Bednarz.
Díky rozšíření areálu a rozsáhlým investicím dojde ve společnosti Škoda Vagonka také k výraznému nárůstu produkce. Výrazně vzroste počet smontovaných vozů za měsíc a pětinásobně vzroste výroba hrubých hliníkových staveb. Pracovat budeme především na jednopodlažních elektrických jednotkách pro zákazníky v České republice, Slovensku nebo Lotyšsku a push-pull soupravách pro Moravskoslezský kraj.
Škoda Transportation
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.
Skupina PPF
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 47 miliard eur (k 30. 6. 2019).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva