„Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem, spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou na jedné straně, a na druhé straně s Polskem. Nových 11,5 kilometru dálnice navíc zvýší bezpečnosti provozu, protože se jednalo o silniční úsek s vysokým počtem dopravních nehod,“ řekl při slavnostním otevření stavby ministr dopravy Karel Havlíček.
Dálnice D48 je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E462 Brno – Český Těšín – Krakov. Výstavba D48 bude pokračovat i v následujícím roce, kdy se zahájí stavba úseku MÚK Bělotín – Rybí I. etapa v délce 13,2 km. Uvedení do provozu tohoto úseku se předpokládá v roce 2024. Staví se také dva úseky obchvatu Frýdku-Místku, oba budou dokončeny na konci roku 2022.
Druhou zprovozněnou stavbou je obchvat Skotnice na silnici I/58, který zajistí odvedení tranzitní dopravy z centra obce, díky čemuž dojde k výraznému snížení hluku i emisí. Technickou zajímavostí stavby je 150 metrů dlouhý hloubený tunel, který je veden pod Prchalovem.
V letošním roce bylo celkem zprovozněno 21 kilometrů nových dálnic, kromě dnešního úseku D48 jsou to další dva úseky karlovarské D6. Dokončeno je také 24 kilometrů obchvatů měst. V letošním roce také bylo plně dokončeno a zprovozněno celkem přes 21 kilometrů zmodernizované dálnice D1. Aktuální stav výstavby je v interaktivní mapě ŘSD.
D48 Rybí – MÚK Rychaltic?e
Hlavní trasa:
délka: 11,5 km
kategorie: R 25,5/120
počet stavebních objektů: 147
zhotovitel: Metrostav, Swietelsky, Colas
cena stavby dle smlouvy: 2 069 mil. Kč bez DPH
I/58 Příbor – Skotnice
Hlavní trasa:
délka: 3,0 km
kategorie: S 11,5/80
počet všech stav. objektů: 48
zhotovitel: EUROVIA CS
cena stavby dle smlouvy: 439 mil. Kč bez DPH
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva