Ministerstvo dopravy: Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria

28.08.2022 16:22 | Tisková zpráva

Systém odměňování a indikátorů vázaných na roční odměnu členům vedení Správy železnic za rok 2023 zahrnuje nová kritéria. Jejich cílem je zaměřit fungování této státní organizace nejen na investice, ale i na zajištění větší spolehlivosti železniční sítě v ČR. Na svém zasedání o tom dnes rozhodla Správní rada Správy železnic.

Ministerstvo dopravy: Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Změny systémového nastavení včetně odměňování vedení Správy železnic směřují k tomu, aby fungování této organizace bylo více proklientské. Měníme její přístup tak, že se musí více zaměřit na kvalitu služeb pro dopravce a ve výsledku i pro cestující nebo firmy. Směřujeme k tomu, abychom dokázali mnohem víc sledovat kvalitativní měřítka práce Správy železnic a celá železniční síť byla spolehlivější,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Vedle plnění provozních a investičních plánů organizace ve stanovených termínech podle schváleného seznamu investic pro příslušný rok tak bude při hodnocení výkonnosti organizace hrát stejně důležitou roli i spolehlivost a propustnost železniční sítě, měřená mírou zpoždění vlaků způsobenou provozovatelem dráhy. Ukazatelem plnění kritéria bude meziroční zlepšení v procentech ve srovnání s rokem 2022. Sledováno bude rovněž snížení počtu hodin zastavení provozu z důvodu poruch zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení a jeho napájení nebo výkonnost a spolehlivost infrastruktury pro nákladní dopravu.

Ukazatelem výkonnosti v investiční oblasti bude plnění stanovených milníků přípravy prioritních projektů; jde o přípravu VRT i dalších klíčových konvenčních spojení, elektrizace železniční dopravní cesty, konverze napájecí soustavy a vybavení tratí systémem ETCS.

V organizační oblasti Správní rada požaduje, aby Správa železnic posílila roli koordinátora výluk se zapojením už do přípravy investičního plánu a samotné přípravy staveb včetně zohlednění mezinárodních záměrů a výlukové činnosti v sousedních zemích.

Významnou váhu v hodnocení činnosti vedení Správy železnic má do budoucna hrát rovněž zlepšení komunikace a informovanosti cestujících i dopravců o aktuálních investicích, omezeních či problémech na železniční síti a přípravě významných staveb. S veřejností by Správa železnic rovněž měla zahájit aktivní projednávání dalších úseků vysokorychlostních tratí.

Blíží se konec omezení na některých významných tratích

Správní rada dnes rovněž dostala informace o plánovém ukončení některých letošních výluk, které značně zkomplikovaly provoz na důležitých trasách.

 Cestující i dopravci se mohou ještě letos těšit na otevření nového nádraží v pražských Vysočanech (říjen) a 10. prosince letošního roku skončí výluka na úseku Vysočany – Odbočka Skály.

 Prvního listopadu skončí veškerá omezení ve Velimi, 18. prosince pak skončí jednokolejný provoz Bezpráví – Brandýs nad Orlicí na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou. V říjnu se ještě zvýší rychlost vlaků v okolí Přerova. 

 
Ulehčení nastane i na trati směrem na Brno, od 11. prosince 2022 s novým jízdním řádem bude zaveden dvoukolejný provoz na trati Brno – Adamov - Blansko a vrátí se sem zatím alespoň vlaky osobní dopravy.
 
Konec výluk pomůže i na severovýchodě republiky; 9. prosince skončí výluka jedné koleje mezi Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem.
 
Na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi se bude od poloviny prosince (nový jízdní řád) jezdit až 160 kilometrů v hodině a od 12. prosince se zdvojkolejní trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj: Tři králové navštívili krajský úřad. Vybrané peníze pomohou lidem v nouzi

19:28 Ústecký kraj: Tři králové navštívili krajský úřad. Vybrané peníze pomohou lidem v nouzi

Malí koledníci navštívili Krajský úřad Ústeckého kraje. Tradiční tříkrálovou koledu přišli zazpívat …