V jednáních vedených ministerstvy životního prostředí, dopravy, pro místní rozvoj a Úřadem vlády týkajících se EIA jde o stavby s posudkem vlivu na životní prostředí vydaným ještě podle legislativy platné před vstupem České republiky do Evropské unie (podle zákona č. 244/1992). Ministerstvo dopravy musí být připraveno na variantu, že ani jednání na nejvyšší úrovni, která stále pokračují, nepovedou k dohodě s Evropskou komisí. Ministerstvo proto navrhlo postup, který bude minimalizovat dopady případného opakování EIA na dotčené stavby. Při opakování procesu EIA se bude vycházet z již připravené aktuální projektové dokumentace, nebude se tedy začínat od nuly.
Ředitelství silnic a dálnic již na pokyn Ministerstva dopravy zadalo u většiny dotčených staveb opakování jarních biologických průzkumů jako nezbytného podkladu pro dokumentace EIA (bez tohoto kroku by se časové prodlení dále prohloubilo). Posouzení vlivu na životní prostředí bude probíhat paralelně s dalšími kroky v přípravě stavby – výkupy, příprava dokumentace pro stavební povolení, archeologické průzkumy, případně výběr zhotovitele (s možností vypovědět smlouvu bez sankcí v případě nezískání stavebního povolení) atd. Příprava staveb tedy nebude během procesu EIA „zmražena“, čímž bude u drtivé většiny z nich reálný dopad na zahájení stavby minimalizován.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva