„Jejich stav nebyl ideální,“ popisuje podplukovník Michal Kadáš, velitel 142. praporu oprav, jehož vojáci jsou u pozemních sil jediní, kteří mohou provádět tzv. vyšší druhy oprav a údržby. Vozidla strávila ve skladech Agentury logistiky v Rančířově notnou dobu a byla nutná jejich kompletní revize. Ta zahrnovala údržbu a opravy spojovacích a zbraňových systémů, kterou provedli specialisté z Centra zabezpečení oprav Lázně Bohdaneč a Úseku oprav Jaroměř. Klatovští mechanici pak měli za úkol obnovit funkčnost veškerých systémů nezbytných k provozu této techniky, zejména podvozkové části a motorpřevodového ústrojí. Celkem práce na patnácti BVP-2, které v armádě slouží už od konce 80. let, zabraly půl roku.
Výměny čerpadel i provozních kapalin
„Museli jsme seřídit vstřikovací čerpadla, vyměnit pojezdová a napínací kola, pouzdra vahadel, kolejové pásy a sestředit podvozek. Poté následovala technická údržba č. 2, což představuje obměnu veškerých provozních kapalin, výměnu palivových filtrů, promazání podvozkové části, kontrolu skupin a podskupin motoru, převodovky, řízení, elektrické instalace, protipožárního systém, seřizovací práce apod.,“ vypočítává rotmistr Josef Jansta ze střediska oprav 142. praporu oprav.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva