„Jejich stav nebyl ideální,“ popisuje podplukovník Michal Kadáš, velitel 142. praporu oprav, jehož vojáci jsou u pozemních sil jediní, kteří mohou provádět tzv. vyšší druhy oprav a údržby. Vozidla strávila ve skladech Agentury logistiky v Rančířově notnou dobu a byla nutná jejich kompletní revize. Ta zahrnovala údržbu a opravy spojovacích a zbraňových systémů, kterou provedli specialisté z Centra zabezpečení oprav Lázně Bohdaneč a Úseku oprav Jaroměř. Klatovští mechanici pak měli za úkol obnovit funkčnost veškerých systémů nezbytných k provozu této techniky, zejména podvozkové části a motorpřevodového ústrojí. Celkem práce na patnácti BVP-2, které v armádě slouží už od konce 80. let, zabraly půl roku.
Výměny čerpadel i provozních kapalin
„Museli jsme seřídit vstřikovací čerpadla, vyměnit pojezdová a napínací kola, pouzdra vahadel, kolejové pásy a sestředit podvozek. Poté následovala technická údržba č. 2, což představuje obměnu veškerých provozních kapalin, výměnu palivových filtrů, promazání podvozkové části, kontrolu skupin a podskupin motoru, převodovky, řízení, elektrické instalace, protipožárního systém, seřizovací práce apod.,“ vypočítává rotmistr Josef Jansta ze střediska oprav 142. praporu oprav.
Pomoc vojáků z brigády se hodila
Na opravách BVP-2, která budou bučovičtí využívat pro výcvik, se podíleli i sami vojáci 7. mechanizované brigády: „Opravy a technická údržba každého kusu BVP byly časově velmi náročné a zabraly našim mechanikům přibližně dva až tři týdny. Termín splnění úkolu a rozsah prací byl natolik limitující, že došlo k dohodě o zapojení dílenských specialistů brigády a řidičů BVP z bučovického praporu. Spolupráce přinesla prospěch oběma stranám: nám se podařilo úkol včas splnit a vojáci 7. mechanizované brigády získali cenné zkušenosti se zabezpečením provozu u mateřského útvaru,“ vysvětluje Kadáš.
Klatovští vyjíždějí k útvarům i do misí
Doslova kouzelné ruce mechaniků z Klatov jsou potřeba nejen v ČR, ale i v zahraničí. Proto tito vojáci pravidelně doplňují úkolová uskupení v zahraničních misích v Mali, Afghánistánu či v Litvě. Doma techniku opravují nejen ve vlastních provozovnách, ale velmi často vyjíždějí i k útvarům. „Výjezdové skupiny se řídí jednak plánem činnosti, tak také reagují na mimořádné neplánované požadavky na opravy a údržby,“ podotýká Kadáš.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva