Za podstatné považujeme hodnocení NKÚ, že Ministerstvo obrany nakládalo při nákupech výstrojního materiálů s finančními prostředky s péčí řádného hospodáře a v souladu s právními předpisy.
Reakce na hlavní zjištění:
V letech 2015 a 16 nebyl ve skladech dostatek výstroje pro vojáky a situace se může opakovat
Výše rozpočtu MO v minulých letech neodpovídala reálným potřebám a nebylo možné pokrýt všechny potřeby v požadované výši. Tato skutečnost se odrazila i ve finančních prostředcích přidělených na zabezpečení výstroje.
Špatná situace ve výstrojních skladech byla také důsledkem minimálních nákupů v letech předcházejících, kdy například v období 2012-13 byly v oblasti pořízení výstroje uzavřeny smlouvy v hodnotě pouhých 389 milionů Kč. Například v letech 2014-16 už byla situace výrazně lepší a pořídila se výstroj za 1,2 miliardy Kč.
V loňském roce byla přijata opatření a navýšeny limity na pořízení výstroje, aby se dřívější situace neopakovala. V roce 2019 je na tuto komoditu vyčleněno 774 milionů Kč, v roce 2020 více než miliarda a například v roce 2022 prostředky ve výši 1,6 miliardy Kč.
Způsob vydávání výstroje cestou čtyř výstrojních skladů je zastaralý
Ministerstvo obrany ve svém stanovisku NKÚ informovalo, že se v budoucnu chystají změny i v této oblasti. Od prvního ledna 2020 bude formou zkušebního provozu v lokalitě Praha spuštěn objednávkový systém výdeje výstroje, který je dílčím krokem k zavedení plnohodnotného e-shopu.
Současný systém 4 výstrojních skladů, který odpovídá teritoriálnímu rozložení jednotek Armády ČR, bude v následujících letech rozšířen o další 2 posádková města (Olomouc, Žatec).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva