„V Jízdním řádu 2017 se rozšíří provoz modernizovaných souprav na expresní spoje Praha – Tábor – České Budějovice – Linec a také na rychlíkovou linku R 18 z Prahy přes Pardubice, Olomouc do Luhačovic,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu a doplňuje informace o těchto soupravách: „V soupravách na obou linkách budou zařazeny nejnověji modernizované vozy Bdpee, které využíváme i ve vlacích EuroCity do Brna a Budapešti. Cestující v nich najdou zcela nový interiér, polstrované sedačky, větší stoly s výklopnými křídly, na kterých je možné pracovat a moderní audiovizuální informační systém. Vozy jsou klimatizované a nachází se v nich i místo pro uložení jízdních kol. Do těchto spojů zařadíme také modernizované oddílové vozy 1. a 2. třídy.“
České dráhy nyní disponují více než 600 moderními osobními vozy a vozy ucelených jednotek jako jsou InterPantery, Pendolina nebo railjety pro dálkovou dopravu. Dalších více než 60 moderních vozů představují speciální vozy, jako jsou restaurační, lůžkové nebo lehátkové. České dráhy mají připravené plány na modernizaci souprav také pro zbývající rychlíkové linky.
„Moderní komfortní vozy s polstrovanými sedačkami, elektrickými zásuvkami nebo s klimatizací dnes nasazujeme nejen na ostře sledované linky z Prahy do Ostravy nebo do Brna. Nejméně 2/3 vozů v kmenové části soupravy, ale většinou celé soupravy, jsou již vyměněny za moderní vagóny u 300 dálkových spojů, tedy u poloviny všech dálkových vlaků. K tomu je potřeba připočíst i desítky dalších motorových rychlíků, ve kterých jezdí modernizované motorové nebo přípojné vozy,“ upozorňuje Michal Štěpán.
Dálkové linky s moderními soupravami
(nejméně 2/3 základní soupravy sestavené z moderních vozů)
· SC Pendolino Františkovy Lázně/Cheb – Plzeň – Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Slovensko
· railjet Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Rakousko
· EuroCity Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Slovensko / Maďarsko
· EuroCity Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Německo
· EC/Expres Polsko – Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav – Rakousko / Slovensko / Maďarsko
· Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko
· EC/IC/Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Opava / Bohumín / Slovensko / Polsko
· Expres Praha – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov / Rakousko
· EC/Ex/Rychlík Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice – Německo / Klatovy – Železná Ruda
· Rychlík Ústí nad Labem – Mělník – Nymburk – Kolín
· Rychlík Praha – Pardubice – Svitavy – Blansko – Brno
· Rychlík Brno – Břeclav – Hodonín – Otrokovice – Přerov – Olomouc
· Rychlík Praha – Pardubice – Olomouc – Luhačovice / Zlín / Veselí nad Moravou
· Rychlík Ostrava – Český Těšín – Návsí – Slovensko
· Rychlík Praha – Nymburk – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov / Letohrad
Motorové rychlíkové linky s modernizovanými vozy
· Praha – Beroun – Písek – České Budějovice
· Praha – Kladno – Rakovník
· Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald
· Kolín – Nymburk – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk
· Liberec – Česká Lípa – Děčín – Ústí nad Labem
· Olomouc – Krnov – Opava – Ostrava
Schématická mapa dálkových linek s novými a modernizovanými vozidly
(nejméně 2/3 základní soupravy sestavené z moderních vozů)
tmavě modrá – soupravy klasické stavby / světle modrá – soupravy z motorových a přípojných vozů
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva