Novela vstupuje v platnost 1. května 2013 a přináší zásadní změny. Každý řidič přepravní služby musí mít například složeny zkoušky - z místopisu, z právního minima a z ovládání taxametru, a to ačkoliv pouze převáží vozidlo zákazníka, který využije služby odvoz vozu, a kde tedy taxametr není. Úspěšné složení zkoušek se týká několika stovek řidičů, kteří jen na území Prahy působí. Doba od schválení zákona po datum účinnosti 16 pracovních dnů byla kratší než lhůty úřadů potřebné pro zajištění potřebných náležitostí. Úřady se snažily i přes nápor všem žádostem vyhovět, a většině smluvních partnerů se podařilo vše potřebné mít k termínu zajištěno.
„Již od prvních návrhů ministra dopravy tehdy ještě Pavla Dobeše jsme byli poněkud na rozpacích. Na jednu stranu vítáme sjednocení trhu, i jasná a transparentní pravidla, na druhou stranu s sebou tato novela přináší například spoustu nadbytečné administrativy nejen nám, ale zatíží i administrativu státních orgánů, včetně již v tuto chvíli přetíženého registru vozidel. Všechny náklady hradíme z vlastní režie, protože jsme svázáni maximálními cenami za služby, které stanoví vyhláška Magistrátu Hlavního města Prahy“, říká ke stávající situaci jednatel společnosti Modrý anděl Robert Faltýnek. Zároveň jednatel společnosti dodává, že právě tato novela ukáže, kdo je schopen v konkurenčním prostředí obstát a které TAXI či přepravní služby trh zcela opustí.
„Udělali jsme maximum pro to, abychom mohli našim zákazníkům od 1. května nabízet vše, jako doposud, i když termín byl víc než šibeniční“, doplňuje jeho slova koordinátorka provozu společnosti Modrý anděl Jana Klimánková. Pro lepší přehled a transparentnost je na webu www.modryandel.cz vytvořena informační stránka, kde je uveden výklad hlavních změn z novely.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva