„Cílem konference je poukázat na časté chyby investorů, měst i občanů a otevřít diskuzi o správných postupech, vedoucích k minimalizaci NIMBY efektu. Každý projekt je jiný, obecně bychom však měli směřovat k tomuto modelu: investor jako spoluřešitel zátěží v daném území, město jako zprostředkovatel dialogu a veřejnost jako předkladatel konstruktivních a alternativních řešení. Všechny tři strany by se v každém případě měly chovat jako partneři, ne jako soupeři,“ řekl Vojtěch Zelenka, hlavní organizátor z agentury B.I.D. services.
„Z pohledu developera je největším problémem to, že v okamžiku, kdy se rozhoduje o investici, nejsou k dispozici všechny vstupy, tj. zejména informace o doprovodných investicích. Investor se tak často dozvídá o požadavcích samospráv a občanských sdružení až ve chvíli, kdy je pozdě. Velmi si proto ceníme konferencí, jako je tato, protože přispívají k edukaci všech zúčastněných, což nám zejména ve fázi rozhodování o investicích velmi pomůže hovořit s partnery stejnou řečí,“ řekl Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Termín NIMBY pochází z USA a je odvozen z anglického „Not In My Backyard“, česky „ne na mém dvorku“. Charakterizuje negativní postoj obyvatel, kteří odmítají, aby v jejich nejbližším sousedství vznikl určitý projekt. Typicky jde o obecně prospěšná zařízení, která však mohou zatížit své okolí: dálnice, letiště, spalovny, elektrárny, větrné parky, průmyslové zóny nebo obchodní či rezidentní developerské projekty.
Problematika NIMBY efektu je velice komplexní a zahrnuje řadu podtémat. Klíčovou úlohu hrají z pravidla participace mezi městem a jeho občany, správné územní plánování, doprovodné investice, ale také vhodně zvolená komunikace projektu.
Představení společnosti Panattoni Europe
Panattoni Europe je developer průmyslových ploch. Od zahájení činnosti ve střední a východní Evropě v roce 2005 společnost dokončila několik desítek projektů o celkové rozloze přes 4 miliony m2. Nabízí průmyslové, skladové a kancelářské plochy. Specializuje se na stavby na klíč (build-to-suit – BTS), které přesně odpovídají požadavkům jednotlivých klientů. Jako správce zařízení nabízí Panattoni Europe komplexní administrativní a provozní služby: 24hodinové zabezpečení, zajištění údržby, výkonnost technického vybavení a také profesionální vzhled parků. Mezi klienty Panattoni Europe patří velké mezinárodní společnosti jako: Amazon, Avon, Bertelsmann, CAT Logistics, CEVA, Coca - Cola, Coty Cosmetics, Dachser, DSV, Flextronics, Gefco, HM, Intermarche, Leroy Merlin, Raben, ND Logistics, Orsay, Sauer Danfoss, Schenker nebo Wincanton. Více ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva