„Oficiální webové stránky Národního parku Šumava navštěvuje ročně zhruba 1,3 milionu návštěvníků, mnozí z nich se na naše stránky vrací několikrát. Jsou tak jedním z nejdůležitějších informačních zdrojů o národním parku a chráněné krajinné oblasti Šumava pro veřejnost,“ zmiňuje mluvčí Správy Národního parku Šumava Jan Dvořák a dodává: „Základ starých stránek byl vytvořený v roce 2000, z dnešního pohledu tedy ještě v internetovém pravěku. Tento základ digitálního dinosaura jsme se dlouho snažili upravovat a i graficky inovovat. Jenže každý z těchto zásahů vždy časem přestal splňovat naše představy a požadavky.“
Zásadní rozdíl posledních let je ve využívání zařízení, ze kterých jsou stránky sledovány. Ještě v roce 2018 měli návštěvníci sledující web z mobilů třetinový podíl, o rok později to již byla polovina a v roce 2019 se téměř srovnal podíl návštěvníků sledujících webový portál prostřednictvím mobilního telefonu a přes desktop. „Zaznamenáváme také změnu v používaných zdrojích informací. Dnes uživatelé internetu přecházejí webových stránek do sociálních sítí. Nejsilnější věkovou skupinou používající sociální sítě jsou lidé mezi 15 – 29 lety, ale zvyšuje se i aktivita starší populace,“ říká správce webu a facebookového profilu Správy NP Šumava Lenka Dvořáková. „Facebookový profil Správy Národního parku Šumava nabral během let 2018 a 2019 stovky sledujících. Zatímco v období ledna až prosince 2018 se jejich počet zvýšil o necelých 1 500, v roce 2019 poskočilo toto číslo hned o 3 000 na aktuálně více než 28 000 sledujících,“ dodává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva