Na dopravní projekty půjde příští rok více než 80 miliard korun, zahájí se klíčové dálniční stavby

24.10.2016 15:12 | Zprávy

Více než 80 miliard korun bude v příštím roce směřovat na dopravní projekty. Počítá s tím návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok, který dnes schválila vláda.

Na dopravní projekty půjde příští rok více než 80 miliard korun, zahájí se klíčové dálniční stavby
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Z národních zdrojů je vyčleněno na dopravní projekty 52 miliard, dalších 30 miliard bude zajištěno z prostředků EU. Příští rok tak budou připraveny finance na klíčové dálniční stavby a řadu dalších investic do dopravní infrastruktury. Po vyhodnocení rozpočtové situace na začátku příštího roku bude ministerstvo hledat i prostředky na mimořádnou podporu krajských silnic.

„Už třetí rok za sebou dáváme do dopravní infrastruktury rekordní finanční prostředky, abychom rozhýbali výstavbu, která v minulosti postupovala pomalu, nebo úplně stála. Letos jsme i s modernizací D1 zahájili zhruba sedmdesát kilometrů nových dálnic a příští rok to bude až 140 km. Ředitelství silnic a dálnic i Správa železniční dopravní cesty letos čerpají prostředky velmi úspěšně, takže rozhodně nejde jen o peníze na papíře. Zahajujeme stavby, které za několik let začnou lidem sloužit,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Mezi stavbami, se kterými rozpočet SFDI počítá v příštím roce, jsou například nové úseky D35, obchvat Otrokovic na D55 nebo dostavba D1 v úseku Říkovice – Přerov. Peníze jsou připraveny také pro výstavbu D11 z Hradce Králové do Smiřic a v úseku Smiřice - Jaroměř, pro dálnici D3 a obchvat Českých Budějovic, obchvaty obcí Řevničov a Lubenec na D6, obchvat Frýdku Místku na D48 a úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Intenzivně bude pokračovat také modernizace D1, a to až v osmi úsecích, tak aby začala renovovaná D1 sloužit řidičům co nejdříve. Celkově začne resort dopravy stavět v příštím roce zhruba 140 km dálnic. Pokračovat budou stavbaři například na D3 v úsecích mezi Bošilcem a Borkem, na D7 v úseku Postoloprty-Bitozeves, na D11 či na D48.

Na železnici jsou připraveny peníze například na pokračování modernizace trati Rokycany – Plzeň, rekonstrukci železniční stanice Ostrava-Vítkovice, stanice Olomouc či rekonstrukci zastřešení haly pražského Hlavního nádraží. Mezi nově zahajované projekty na železnici bude patřit například optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice či rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Poříčany.

Kraje dostaly v uplynulých dvou letech mimořádný příspěvek z resortu dopravy ve výši 4,5 miliardy v loňském roce a 3 miliardy pro tento rok, na opravu a údržbu silnic, které mají ve své správě. „Tyto příspěvky byly historicky nejvyšší finanční podporou státu pro krajské silnice. Jak jsem slíbil, budeme se snažit krajům se zanedbanými komunikacemi pomáhat i nadále. Nejprve ale musíme znát bilanci letošního rozpočtu SFDI. Finance na mimořádnou podporu krajům budeme hledat na začátku roku a návrh vládě předložíme do 15. února,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Resort dopravy je připraven do 15. února  předložit vládě návrh na zajištění financování oprav, rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. tříd v roce 2017.

„Do konce září ŘSD vypsalo výběrová řízení na 20 staveb dálnic a silnic v předpokládané hodnotě 64 miliard korun, včetně DPH,“ doplnil ministr Ťok. Zakázky doplnily 16 výběrových řízení na silniční stavby v celkové hodnotě 15 miliard korun, u nichž už soutěže běží. Na všechny významné silniční stavby tedy budou vypsány tendry na zhotovitele a v příštím roce se postupně začnou realizovat.

Dálnice

  Akce v realizaci   Akce nově zahajované v roce 2017  
    km   km
D1 D1 0137 Přerov - Lipník 14,3 D1 0136 Říkovice-Přerov. 10,1
D1 modernizace - úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice 7,8 D1 modernizace - úsek 02, EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice 8,6
D1 modernizace - úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice 6,0 D1 modernizace - úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov 7,2
D1 modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov 13,9 D1 modernizace - úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec 10,0
D1 modernizace - úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov 6,0 D1 modernizace - úsek 20, EXIT 146 V. Meziříčí východ – EXIT 153 Lhotka 6,3
D1 modernizace - úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ 7,2 D1 SSÚD Přerov  
D1 SSÚD Mirošovice 0,0    
         
D3 D3 0309/I Bošilec - Ševětín 8,1 D3 0310/I Úsilné - Hodějovice 7,2
D3 0309/II Ševětín - Borek 10,7 D3 0310/II Hodějovice - Třebonín 12,6
         
D6     D6 Lubenec obchvat 8,2
  D6 Nové Strašecí - Řevničov 5,6
  D6 Řevničov, obchvat 4,2
         
D7 D7 Postoloprty - MÚK Bitozeves 3,8    
         
D11 D11 1105/2 Osičky - Hradec Králové 2,5 D11 1106 Hradec Králové - Smiřice 15,2
    D11 1107 Smiřice - Jaroměř 7,4
         
D35     D35 Časy - Ostrov 13,0
  D35 Opatovice nad Labem - Časy 12,8
         
D48 D48 Rybí - MÚK Rychaltice 11,5 D48 Frýdek Místek - obchvat 8,6
         
D49 D49 4901 Hulín - Fryšták 17,3    
         
D55     D55 5505 Otrokovice obchvat JV 3,1
         
D56     D56 Frýdek - Místek - připojení na D48 2,3
         
    109,1   142,4

Silnice I. tříd

  Akce v realizaci   Akce nově zahajované v roce 2017  
    km   km
I/11 I/11 Nebory - Oldřichovice 4,9    
I/11 Oldřichovice - Bystřice 6,2    
I/11 Opava severní obchvat východní část 1,8    
I/11 Ostrava Prodloužená Rudná - hranice okr. Opava 6,5    
I/42 I/42 Brno VMO Žabovřeská I. 1,8    
I/68     I/68 Třanovice - Nebory 5,4
I/57     I/57 Krnov SV obchvat 7,8
I/58     I/58 Příbor - Skotnice 3,0
I/35 I/35 Valašské Meziříčí - Lešná 3.etapa 0,7 I/35 Valašské Meziříčí,okružní křižovatka se silnicí I/57 a II/150  
I/21     I/21 Trstěnice - Drmoul 5,0
I/53 I/53 Lechovice obchvat 4,4 I/53 Dobšice, průtah  
I/14 I/14 Kunratice - Jablonec n.N. 2,6    
I/38 I/38 Znojmo obchvat II 3,4    
I/34 I/34 Roušťany - Pohled 2,9    
I/22 I/22 Strakonice 1,5    
I/13     I/13 Třebušice MÚK (dopravní bodová závada) 1,4
I/41     I/41 Zkapacitnění ulice Dornych v Brně  
I/20 I/20 Plzeň most gen. Pattona ev. č. 20-036.1,2 0,2    
I/2 I/2 Kutná Hora, most ev.č. 2-013 0,2    
I/26     I/26 průtah Stod 1,3
         
    37,1   23,9

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

7:14 HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

Zástupci vedení Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR se seš…