Na oslavy DAKO-CZ přijela také legendární Slovenská strela

05.11.2021 11:52 | Tisková zpráva

DAKO-CZ slaví. Třemošnický výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla si připomíná 205 let působení na trhu. Při této příležitosti pozval své významné obchodní partnery a zákazníky do sídla firmy a na slavnostní večer, který se uskutečnil ve čtvrtek 4. listopadu v kongresovém hotelu Jezerka na Seči. V pátek čekal pozvané hosty nevšední zážitek: jízda zrenovovanou legendární Slovenskou strelou, kterou jako podporu oslavy výročí a propagaci této národní kulturní památky přistavila do DAKO-CZ sesterská společnost skupiny Czechoslovak Group, kopřivnická Tatra Trucks.

Na oslavy DAKO-CZ přijela také legendární Slovenská strela
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

V pátek dopoledne jezdil po trati Žleby – Třemošnice neobvyklý motorový vůz s označením M290.002: jasně červeně zbarvená Slovenská strela, která v minulých dvou letech prošla kompletní rekonstrukcí a díky akcionářům společnosti Tatra Trucks se nejen vrátila přesně do podoby z roku 1936, kdy byla vyrobena, ale hlavně na koleje. Z historického města Žleby vozila zákazníky DAKO-CZ přímo do areálu společnosti.

„Jsme rádi, že jsme se se sesterskou společností Tatra Trucks domluvili na příjezdu Slovenské strely. Železnice je základem našeho podnikání a je pro nás, stejně jako pro naše zákazníky, životní vášní. V České republice dnes není větší symbol úspěšné historie československé železnice než Slovenská strela. Proto věřím, že pro naše obchodní partnery i zákazníky bylo svezení touto oživlou legendou velkým zážitkem. A jsem zároveň ráda, že si Slovenskou strelu mohli prohlédnout a vyfotit i naši zaměstnanci,“ říká Jana Kavalír, manažerka marketingu DAKO-CZ.

Na akci, jíž vyvrcholilo celoroční připomínání 205letého výročí založení společnosti, nechyběli významní domácí i zahraniční hosté. Pozvání přijali například hosté ze společností Stadler, Tatravagónka Poprad, CZ LOKO, Cargo Wagon, ZSSK, Hupac a řady dalších domácích i zahraničních společností, s nimiž DAKO-CZ úspěšně podniká.

Pět let růstu a investic

„Je až neuvěřitelné, že se historie naší společnosti píše již od roku 1816. Naše aktuální jubileum je sice půlkulaté, ale pro nás velmi významné. Za posledních pět let prošla naše společnost velkou proměnou. V roce 2019 jsme poprvé prolomili miliardový obrat a díky zakázkové naplněnosti a masivním investicím do výroby i vývoje našich produktů stále rosteme. Rád říkám, že za pochodu budujeme společnost na dvoumiliardové obraty,“ uvádí Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ.

V minulém roce, navzdory koronavirové pandemii, společnost dokázala vybudovat novou výrobní halu. Díky komplexnímu projektu logistika přeskupila výrobu tak, aby minimalizovala nadbytečné úkony a přesuny surovin i produktů v rámci výroby. Zároveň firma otevřela nové servisní středisko, kde se věnuje opravám použitých brzd a komponent své výroby. V posledních letech společnost investovala do výroby několik set milionů korun.

Ruku v ruce s tím šla potřeba získávat nové zaměstnance jak do výrobních, tak technických pozic. Vzhledem k nedostatku technicky vzdělaných pracovníků na trhu se společnost odhodlala k otevření DAKO akademie, kde si montážní dělníky a pracovníky do obrobny sama vychovává.

Mezi největší zakázky, které DAKO-CZ v poslední době získalo, bezesporu patří dodávky brzdových komponent pro soupravy metra Siemens určené pro londýnskou linku metra Piccadilly. Do roku 2025 dodá třemošnický výrobce brzdové komponenty pro celkem 846 souprav metra. Hodnota zakázky činí 100 milionů korun, navazující opce ji však mohou zněkolikanásobit.

Díky úspěšnému období se DAKO-CZ dočkalo významných ocenění. V letošním roce se stalo Firmou roku Pardubického kraje a postoupilo do celorepublikového finále. Úspěch v něm by představoval pěknou tečku za jubilejním rokem v historii tradiční východočeské společnosti zpod Železných hor.

O DAKO-CZ, a.s.

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více než 205letou tradicí. Firma s ročním obratem převyšujícím jednu miliardu korun, na kterém se ze 75 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group.

DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kromě společností Siemens Mobility a Stadler Rail Group patří mezi významné odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Tatravagónka Poprad a.s. či Škoda Transportation a.s. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saudské Arábii, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se kromě výroby věnuje též vývoji brzdových systémů a jejich následnému servisu.

V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity. V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Firma roku Pardubického kraje, v roce 2021 již soutěž vyhrála.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

20:16 Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize své publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich…