Na třech železničních tratích na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování

24.05.2016 18:03 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na celkem třech železničních tratích v okolí Liberce. Hlavním cílem těchto projektů bylo jejich uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

Na třech železničních tratích na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Realizovány byly tyto projekty:

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála
Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec
Trať 036 Liberec – Tanvald

V rámci projektů byly na uvedených tratích provedeny úpravy železničního svršku a spodku, nástupišť, mostních objektů, propustků, železničních přejezdů a zdí. Byla zajištěna i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k vyšší bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Součástí staveb byla i obnova vybraných rozvodů a prvků zabezpečovacího zařízení.

„Jedním z hlavních přínosů provedených stavebních prací je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na uvedených tratích. Realizace projektů umožnila na zmíněných úsecích plně využít možností stávající infrastruktury, což přináší zkrácení jízdních dob, zlepšení obratů souprav a zlepšení přípojných vazeb. To povede k zatraktivnění železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Všechny uvedené projekty výrazně přispějí ke zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála činily 560 440 328 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 436 341 997 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a GJW Praha spol. s r.o.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec činily 570 691 870 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 437 599 900 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 036 Liberec – Tanvald činily 363 938 874 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 276 226 649 Kč. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra, a.s.

Národní financování všech uvedených projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

EUROVIA CS, a.s.
GJW Praha spol. s r.o.

Termín zahájení

7/2015

Termín dokončení

12/2015

Celkové náklady stavby

560 440 328 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

436 341 997 Kč

 

Název stavby

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

EUROVIA CS, a.s.
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Termín zahájení

7/2015

Termín dokončení

2/2016

Celkové náklady stavby

570 691 870 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

437 599 900 Kč

 

Název stavby

Trať 036 Liberec – Tanvald

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

Chládek a Tintěra, a.s.

Termín zahájení

4/2015

Termín dokončení

1/2016

Celkové náklady stavby

363 938 874 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

276 226 649 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

20:11 Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je do…