Financování Nadačního fondu Albert plyne především z prodeje plastových tašek, které si zákazníci mohou zakoupit v kterémkoliv obchodě Albert po celé České republice. Do obou oblastí působení fondu (sociální a podpory zdravého životního stylu) jsou pak finance rozděleny ve stejném poměru.
„Fond se svým posláním „Zdravý život pro společnost a pomoc těm, kteří ji potřebují“ sjednotil dobročinné aktivity společnosti Ahold Czech Republic, která se oblasti společenské angažovanosti věnovala již od počátku svého působení na českém trhu. Významnou byla například sbírková akce „S Bertíkem za dětským úsměvem“ z roku 1999, prostřednictvím které byla poskytnuta pomoc dětem ze sociálně ohroženého prostředí,“ přibližuje původ vzniku Nadačního fondu Albert jeho předseda, Jiří Mareček.
Grantové programy a vlastní projekty
Na kampaň S Bertíkem za dětským úsměvem později znovu navázal právě Nadační fond Albert. Grantová výzva Nadační fond Albert dětem pomáhá především dětským domovům a zařízením náhradní a ústavní výchovy, dále pak organizacím, které s těmito zařízeními a pěstounskými rodinami spolupracují. Působnost programu je celorepubliková a výše příspěvku může být až 100 tisíc korun na organizaci na kraj.
Dalším grantovým programem je Kávomaty pomáhají, který podporuje organizace působící v regionu prodejny, ve které je kávomat umístěn. Zákazníci přispívají zakoupením teplého nápoje v kávomatu na podporu dětem ze sociálně ohroženého prostředí v rámci svého regionu.
Projekty Nadačního fondu Albert se zaměřují hlavně na podporu vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně ohroženého prostředí. Dalším úspěšným projektem jsou Jarmarky s Albertem, ty se zaměřují na tvůrčí činnost a znalost základů podnikání u dětí z dětských domovů. V rámci nich pak děti v adventním čase prodávají vlastnoručně vyrobené výrobky ve vybraných obchodech Albert. Projekt Do Alberta na praxi zase dává šanci motivovaným dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí získat brigádu a první cenné pracovní zkušenosti právě v prodejnách Albert.
Aktivity Nadačního fondu Albert představil Pavel Mikoška, ředitel kvality obchodního řetězce Albert a zároveň i člen představenstva NFA.
Zdravá 5
Dalším velkým vlastním projektem, který Nadační fond Albert spravuje, je Zdravá 5. Jedná se o unikátní vzdělávací program, který je poskytován mateřským a základním školám zcela zdarma. Zaměřuje se na zdravý životní styl, především v oblasti zdravého stravování.
V rámci dvouhodinového bloku se žáci díky odborným lektorům seznámí se zásadami zdravého jídelníčku, stejně jako s aktuálními problémy, které se stravováním souvisí. Cílem těchto aktivit je motivace děti k automatickému přijetí zásad zdravé výživy a jejich přirozené implementaci do životního stylu.
„Za loňský školní rok bylo navštíveno 648 mateřských a základních škol v celé České republice a zábavnou formou tak vyškoleno již přes 60 tisíc dětí. Stejný počet dětí plánuje Zdravá 5 navštívit i letošní školní rok,“ říká koordinátorka Zdravé 5 Eva Nepokojová.
Na závěr setkání novináři společně se zaměstnanci Aholdu podstoupili workshop o zdravém stravování a životním stylu.
Zdravá 5 se bude navíc nově věnovat i edukaci pedagogů. Nový seminář Zdravá 5 – pět didaktických námětů na podporu výchovy ke správné výživě děti a mládeže již získal akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a jeho prostřednictvím tak bude nabídnuto další vzdělávání pedagogů ve všech krajích. Pokračovat bude i celostátní kuchařská soutěž Coolinaření s Albertem, který u dětí a mladistvých podporuje umění kreativní přípravy jednoduchých zdravých pokrmů a znalost správné výživy.
Více informací o všech aktivitách Nadačního fondu Albert naleznete na www.nadacnifondalbert.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva