„Máme velikou radost, že na tomto projektu pokračujeme, že budou mít děti a mladí lidé možnost shlédnout bohaté sbírky Národní galerie zdarma díky spolupráci s Komerční bankou. Tato generace je pro nás bezesporu klíčová a snažíme se jí tudíž jít maximálně naproti – nejen projektem volného vstupu, ale i programovou nabídkou,“ uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.
„Spolupráce s Národní galerií v Praze a podpora bezplatného vstupu pro mladou generaci je jedním z našich nejvýznamnějších projektů v oblasti CSR, který chceme podporovat i nadále. Velmi si ceníme toho, že je mezi dětmi a mládeží o tuto akci velký zájem, což bylo také hlavním cílem projektu,“ doplňuje Albert Le Dirac’h, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
Se začátkem školního roku zahajuje galerie řadu programů, které se zaměřují právě na nejmladší generaci. Nejmenší děti mohou společně s rodiči navštěvovat pravidelné výtvarné herny a dílny, kde jim je umění přibližováno zajímavou formou tak, aby mu porozuměli a bavilo je. Výtvarné ateliéry pořádá Národní galerie i pro starší děti, stejně jako obecné i specializované kurzy umění, které jsou mimo jiné ideální přípravou pro studium na uměleckých školách.
„Mladé lidi už více jak rok lákáme do galerie mimo jiné prostřednictvím vernisáží se skvělým doprovodným programem, setkání s umělci, filmových projekcí, performancí či hudby. Vedle mladých návštěvníků podporujeme ale také mladou uměleckou generaci – například periodickým výstavním projektem Introducing. Na podzim budeme hostit výstavu finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého, cenu StartPoint pro diplomanty evropských uměleckých škol či kurátorskou výstavu Against the Nature prezentují mladou českou uměleckou scénu,“ popisuje Jiří Fajt.
Národní galerie v Praze otevřela zcela zdarma svoje stálé expozice pro děti a mládež do 18 let a studenty do 26 let 2. dubna 2015. Nulové vstupné, které umožňuje právě spolupráce Národní galerie s Komerční bankou, platí pro české i zahraniční návštěvníky.
Komerční banka je dlouholetým partnerem institucí, projektů a akcí celospolečenského významu. Cílí na oblast kultury, neprofesionálního sportu a vzdělávání. Právě podpora české kultury je hlavní sférou sponzorských aktivit banky. Této oblasti věnovala od roku 2006 cca 300 mil. Kč. Více než deset let je Komerční banka generálním partnerem Národního divadla v Praze, nejvýznamnější české divadelní scény. Stejnou dobu podporuje Festival francouzského filmu. Od roku 2014 je rovněž generálním partnerem Národní galerie v Praze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva