Své oblíbené učitele mohou žáci a středoškoláci přihlašovat na www.zlatyamos.cz. Přihláška musí obsahovat nejen stručnou charakteristiku a fotografii pedagoga, ale hlavně zábavnou či zajímavou příhodu, kterou žáci s oblíbeným vyučujícím prožili. Pro uznání nominace jsou potřeba ještě podpisy sta osob, které s ní souhlasí. Důležitá je případně i zmínka, že kantor bude zároveň kandidovat na nejoblíbenějšího fyzikáře. ČEZ Ámose ovšem nevybírá porota soutěže Zlatý Ámos, ale volí ho zaměstnanci Skupiny ČEZ, kteří na firemním intranetu vidí medailonky učitelů s informacemi z přihlášky. Slavnostní vyhlášení ankety proběhne během finále soutěže Zlatý Ámos v březnu příštího roku.
Vůbec prvním ČEZ Ámosem se stal v roce 2014 Jaroslav Koreš z českobudějovického gymnázia Jana Valeriána Jirsíka. Poté v březnu 2015 získala titul severočeská fyzikářka Jana Czuchová ze Základní školy T. G. Masaryka v Hrádku nad Nisou. Dopomohli jí k tomu její žáci, kteří sepsali zajímavou příhodu z vyučování a nasbírali pro oblíbenou učitelku potřebných sto hlasů. Další kolo rozhodli právě zaměstnanci Skupiny ČEZ, kteří z pětice finalistů vybrali toho nejsympatičtějšího. Díky tomu mohla fyzikářka společně se Slávkem Hrzalem, zakladatelem Dětské tiskové agentury a také soutěže Zlatý Ámos, slavnostně otevřít ve škole loňského 16. listopadu Oranžovou učebnu.
„Mezi nově zakoupenými pomůckami nechybějí různé elektronické stavebnice, digitální váhy, USB mikroskopy a kamery, Van De Graaffův generátor, senzor hluku či tepla, notebooky a další pro výuku užitečné věci. Nikdy jsem nevěřila, jak snadno, rychle a lehce jde najednou utratit 200 000 korun,“ pravila téměř přesně před rokem Jana Czuchová. Jejím následovníkem se letos stal Jaroslav Reichl ze Střední školy sdělovací techniky v Praze. Toho nominovali žáci pro jeho skvělý smysl pro humor a také proto, že je naučil dívat se na fyziku jiným pohledem. Sám o ní říká: „Fyzika popisuje fungování světa kolem nás a má svoji krásu, půvab a logiku.“
Anketa ČEZ Ámos je jednou z mnoha aktivit Skupiny ČEZ na podporu vzdělávání v oblasti technických oborů. „Uvědomujeme si význam praktických zkušeností nutně spojených s vynalézavostí kantorů, kteří mají snahu pro mnohé nudnou výuku zábavnou a srozumitelnou formu zatraktivnit. Protože dlouhodobě podporujeme technické vzdělávání, spojili jsme se soutěží Zlatý Ámos, která oceňuje kvalitní učitele a motivuje je v jejich další práci. Náš ČEZ Ámos je pro fyzikáře něco navíc, neboť víme jak těžké je žáky pro technické předměty nadchnout. Snažíme se jim proto pomoci mnoha způsoby, ať již podporou Zlatého Ámose nebo třeba soutěží na stránkách www.vimproc.cz, kam žáci mohou posílat zajímavá fyzikální videa a vyhrávat věcné ceny,“ uzavírá Pavel Puff, manažer útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva