„Jsme rádi, že Nejvyšší správní soud uznal naše námitky a nařídil nové projednání ve věci. Za udělením pokuty ve výši 80 tisíc korun si stojíme a finální výrok soudu bude důležitý z hlediska budoucího postoje úřadu k řešení záležitostí ochrany spotřebitele,“ uvedl dnes mluvčí ERÚ Jiří Chvojka.
Pokutu udělil úřad v roce 2012 společnosti CENTROPL ENERGY, a.s. za to, že se dopustila nekalé praktiky při změně dodavatele u konkrétního účastníka. Daný zákazník nejprve souhlasil s tím, aby přešel k dodavateli CENTROPOL ENERGY, a.s. poté však v řádném termínu změnu dodavatele zrušil, ale plyn mu CENTROPOL ENERGY, a.s. přesto bez smlouvy dodávala po tři týdny a žádala jeho proplacení. Podle názoru úřadu jde o nekalou obchodní praktiku. Argumenty ERÚ o tom, že na prvním místě je třeba respektovat předpisy o ochraně spotřebitele před ekonomickými dopady, nyní Nejvyšší správní soud připustil, a proto nařídil věc k novému projednání před krajským soudem.
„Ochrana spotřebitele je pro úřad prioritou. Letos jsme zřídili institut energetického ombudsmana, který již vyřídil téměř 200 podnětů. Každý rok se zabýváme zhruba 10 tisíci podněty i na oddělení ochrany spotřebitele. K Etickému kodexu obchodníka s energiemi se připojilo už více než 40 obchodníků,“ uvedl dále Jiří Chvojka,
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva