„Novela zákona o ochraně spotřebitele vstoupila v platnost na začátku roku 2014 a měla zamezit zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů, zejména pak seniorů. Česká obchodní inspekce však stále zjišťuje, že se na českém trhu pohybují společnosti, které své zákonné povinnosti při organizování předváděcích akcí neplní. V těchto kontrolách budeme i nadále pokračovat,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce provedla ve 2. čtvrtletí 2018 kontrolní akci, zaměřenou na nabídku a prodej výrobků a služeb v rámci předváděcích prodejních akcí. Vedle odhalování používání zakázaných nekalých obchodních praktik, včetně praktik agresivních, byla v rámci prováděných kontrol věnována zvýšená pozornost plnění zákonem stanovených oznamovacích povinností, souvisejících s konáním organizovaných akcí. Celkem uskutečnila 21 kontrol, při kterých v šesti případech zjistila porušení právních předpisů, což je 28,6 % kontrol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva