Obchody Albert nabídnou zákazníkům 100 % objemů stálé nabídky masa z českých chovů

25.08.2016 12:00 | Zprávy

Obchodní řetězec Albert rozšiřuje spolupráci s českými dodavateli a nabídne zákazníkům veškeré objemy nepromočního vepřového a hovězího masa českého původu. Pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky podepsala společnost Ahold se zástupci dodavatelů memorandum o spolupráci.

Obchody Albert nabídnou zákazníkům 100 % objemů stálé nabídky masa z českých chovů
Foto: Albert
Popisek: Podpis memoranda: Petr Pavlík (Albert), Zdeněk Jandejsek (Rabbit), Jesper Lauridsen (Albert), Marian Jurečka (MZe), Čestmír Motejzík (Masokombinát Polička), Michal Jedlička (Kostelecké uzeniny)

Zákazníci poznají český původ přehledně podle symbolu s českou vlajkou a s nápisem „Česká potravina“, který se nově objeví na obalech v souladu s metodikou Ministerstva zemědělství a novelou zákona o potravinách.

„Podpora kvalitních českých produktů a jejich přehledné značení je pro Ministerstvo zemědělství prioritou. Zvýšení nabídky českého vepřového a hovězího masa v obchodní síti proto považuji za velmi pozitivní krok,“ říká ministr zemědělství Marian Jurečka.

Zákazníci najdou v obchodech Albert 100 % objemů stálého sortimentu červeného masa od prověřených českých zpracovatelů a chovatelů tzv. masného skotu a prasat – společností Masokombinát Polička, Kostelecké uzeniny a Rabbit.

Generální ředitel společnosti Ahold ČR Jesper Lauridsen ke spolupráci říká: „Obchody Albert jsou na českém trhu již čtvrt století a spolupráce s domácími dodavateli a producenty potravin je pro nás klíčová. Na základě zvyšování poptávky českých zákazníků po tuzemském mase se nám podařilo díky spolupráci s dodavateli zabezpečit sto procent objemů pravidelné nabídky masa, tedy nepromočních objemů, s českým původem. Chtěl bych našim dodavatelům poděkovat a také doufám, že změnu ocení naši zákazníci.“

Nové obaly s českou vlajkou

V souladu s novelou Zákona o potravinách a novou definicí dobrovolného značení českého původu najdou zákazníci v supermarketech a hypermarketech Albert maso v nových obalech s jasně viditelnou českou vlajkou a nápisem „Česká potravina“. Nové značení produktů tak zajistí jasnou a transparentní informaci pro  zákazníky.

Spolupráce s dodavateli byla stvrzena podpisem memoranda, které Ministr zemědělství ČR Marian Jurečka podepsal společně s generálním ředitelem obchodů Albert a se zástupci dodavatelů – Čestmírem Motejzíkem za Masokombinát Polička, Michalem Jedličkou z Kosteleckých uzenin a Zdeňkem Jandejskem za Rabbit.

Zákazníci jsou na prvním místě

Zástupci předních dodavatelů českého masa komentují novou spolupráci s obchodním řetězcem Albert.

Čestmír Motejzík
Předseda dozorčí rady společnosti Masokombinát Polička, a. s.

1. Co přináší nová spolupráce se značkou Albert pro Váš byznys?

Je to další rozvinutí koncepce v produkci českého hovězího masa. Tím, že jde o dlouhodobý projekt, umožňuje nám to oslovit i naše dodavatele, tedy především chovatele, s nabídkou dlouhodobé spolupráce.

2. Jaké investice a změny jste museli provést, abyste mohli do obchodů Albert české maso v tomto objemu dodávat?

Vzhledem k tomu, že jsme předním producentem v oblasti produkce hovězího masa, šlo především o investice do navýšení balící kapacity, a to o přibližně 30 procent. Změny nás čekají především v rozšíření závozů a pracovní doby.

Michal Jedlička
Generální ředitel společnosti Kostelecké uzeniny, a. s.

1. Co přináší nová spolupráce se značkou Albert pro Váš byznys?

Velmi nás potěšilo, že se značka Albert rozhodla právě pro nás a vybrala nás jako jednoho z dodavatelů. Je to pro nás největší projekt ve výrobě a prodeji vepřového masa za poslední dva roky.

Poprvé jsem se ve vztahu dodavatel – odběratel setkal s partnerským přístupem, ze kterého by měl profitovat hlavně konečný zákazník. Panovala velká otevřenost během celého procesu přípravy projektu a oboustranná chuť hledat společně cesty, jak se zlepšovat.

2. Jaké investice a změny jste museli provést, abyste mohli do obchodů Albert české maso v tomto objemu dodávat?

Vše u nás začíná už u našich farmářů, kteří musí požadovaný objem prasat vyprodukovat, ale pokud jde konkrétně o závod v Plané nad Lužnicí, museli jsme investovat přibližně 50 miliónů korun. Investice směřovaly zejména do nových balících etiketovacích linek a automatických krájecích zařízení.

Zdeněk Jandejsek
Generální ředitel společnosti Rabbit Trhový Štěpánov, a.s.

1. Co přináší nová spolupráce se značkou Albert pro Váš byznys?

Pokud bude spolupráce probíhat na základě uzavřené smlouvy, lze předpokládat nárůst pravidelného odbytu, což může stabilizovat prodej červeného masa, a tím stabilizovat podnik. Současně může dojít k následné další spolupráci ve výrobcích z českého vepřového masa.

2. Jaké investice a změny jste museli provést, abyste mohli do obchodů Albert české maso v tomto objemu dodávat?

Investicí pro zajištění požadavků obchodů Albert byly rozsáhlé stavební úpravy stropních konstrukcí, podlah a chlazení. Další nemalou investicí byly stroje a zařízení pro kostkování, mletí a balení masa včetně vah a etiketování zboží. Celkový objem překročí částku 40 milionů korun.

PŘEDSTAVENÍ DODAVATELŮ

Masokombinát Polička, a. s.

Masokombinát Polička je dlouhodobě největším zpracovatelem a producentem hovězího masa v České republice. Za jeho provozem stojí silná tradice, která sahá až do roku 1985. V tento rok byl totiž masokombinát uveden do provozu jako jeden z nejmodernějších závodů na zpracování masa. V roce 2003 proběhla celková rekonstrukce a modernizace podniku, díky které se k zákazníkům dostávají kvalitní výrobky v souladu s nejnovějšími požadavky a trendy ve výrobě masa a uzenin. Masokombinát Polička je akciovou společností, kterou řídí generální ředitel Jiří Jedlička. Většinu produkce směřuje na český trh, ale nezanedbatelný podíl exportuje i do zemí Evropské unie (Slovensko, Polsko, Dánsko, Rakousko, Maďarsko, Německo).

Od roku 2005 přináší společnost své výrobky také na pulty obchodního řetězce Albert. V rámci dlouhodobé spolupráce společností je rozšíření výrobků o dodávky baleného hovězího masa dalším logickým posílením dlouhodobého partnerství.

Čestmír Motejzík

Čestmír Motejzík je předsedou dozorčí rady společnosti. V oboru zpracování masa se pohybuje přes dvacet let, a to především v různých orgánech společností. Má střední zemědělské vzdělání a původem je zemědělec. Je ženatý a má dvě děti.

Kostelecké uzeniny, a. s.

Společnost Kostelecké uzeniny, a. s. je v současné době největším českým zpracovatelem masa a masných výrobků na českém trhu. Příští rok oslaví 100 let působení v potravinářském průmyslu. Za tu dobu se vyprofilovala jako silný výrobce kvalitních českých produktů s výraznou tradicí. Společnost byla založena již v roce 1917 a u jejího vzniku stáli Jan Satrapa ze Studené, Richard Spitzer, Karel Czánský, Jan Hamlisch a Josef Spitzer. Díky zázemí koncernu Agrofert, jehož je součástí od roku 2007, kontroluje zejména u vepřového masa celou výrobní vertikálu od krmiva přes farmy až po finální zpracování masa. To probíhá v jednom z nejmodernějších výrobních závodů v Evropě, který byl vybudován v roce 2004 v Kostelci. Mimo tohoto závodu provozuje společnost ještě další dva závody přímo v Kostelci a jeden v Mostě.

Kostelecké uzeniny spolupracují se společností Ahold od jejího vstupu na český trh a řetězec Albert je zároveň jedním z největších zákazníků. Od roku 2014 mají spotřebitelé možnost najít výrobky společnosti Kostelecké uzeniny pod privátní značkou. Díky uzavření dohody o rozšíření spolupráce v dodávkách masa s garancí českého původu budou Kostelecké uzeniny dodávat vepřové maso do celé sítě prodejen Albert v České republice.

Ing. Michal Jedlička

Michal Jedlička je generálním ředitelem a místopředsedou představenstva společnosti Kostelecké uzeniny, v níž působí už šest let. Předtím zastával pozici výkonného ředitele, kterou před rokem opustil, a stal se generálním ředitelem celé společnosti. V oboru produkce a zpracování masa se pohybuje od začátku své kariéry. Před nástupem do Kosteleckých uzenin získával zkušenosti ve firmě Masna Příbram, kde si prošel řadou pozic od nákupčího až po generálního ředitele. Podle jeho vlastních slov byl pro něj nástup do společnosti Kostelecké uzeniny velkou výzvou. Hlavním úkolem bylo především dostat společnost z dlouhodobě červených čísel a využít potenciál a zázemí silného holdingu ke zdravému růstu. „To se celému týmu daří a v následujících letech chceme investovat zejména do moderních výrobních technologií a společnost dále rozvíjet,“ dodává. Michal Jedlička je ženatý, má dvě děti a největším koníčkem je pro něj rodina a cyklistika.

Rabbit Trhový Štěpánov, a.s.

Společnost Rabbit Trhový Štěpánov, a.s. působí na českém trhu od roku 1991, kdy byla založena v Trhovém Štépánově. Původně se specializovala na zpracování králičího masa, postupně ale rozšiřovala své aktivity. V roce 1994 přibylo drůbeží maso, o tři roky později se začala zabývat i zpracováním červeného masa. Dynamický rozvoj společnosti byl spojen s nákupem akcií podniků s koncentrovanou živočišnou výrobou, které se sloučily pod již zastřešený holding Rabbit CZ, a.s. Díky vlastnictví 15 dceřiných společností dokáže firma kontrolovat celou vertikálu produkce. Pěstuje totiž potřebné druhy obilovin, vyrábí krmné směsi, zajišťuje chov dobytka i zpracování masa. Má tak přímý dozor nad celou sekvencí činností, díky níž ručí za špičkovou kvalitu a zabezpečení všech fází procesu. V současnosti všechny společnosti zaměstnávají přes 1700 pracovníků.

Rabbit CZ, a s. spolupracuje s obchodním řetězcem Albert už jedenáctým rokem. Novou a rozšířenou obchodní spoluprací chce navázat na předchozí úspěšné roky.

Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc.

Zděněk Jandejsek je generální ředitel společnosti Rabbit Trhový Štěpánov, a.s. a současně předsedou nebo členem představenstva dalších dceřiných společností. Ve společnosti působí na postu ředitele od jejího založení v roce 1991. V zemědělství se pohybuje od začátku své kariéry a za 38 let v řídících pozicích dokázal všechny podniky udržet v kladných číslech. Během 90. let absolvoval řadu zahraničních cest do zemí s vysokou úrovní zemědělské výroby a zpracovatelského průmyslu (USA, Austrálie, Izrael), kde čerpal poznatky, jak efektivně podnikat v zemědělství zejména s důrazem na koncentraci výroby a maximální propojení výrobní vertikály. Je ženatý, má tři děti a mezi jeho koníčky patří myslivost a sport.

Supermarkety a hypermarkety Albert

Společnost Ahold Czech Republic, a. s. letos slaví 25 let svého působení na českém trhu. Provozuje zde maloobchodní síť více než 300 supermarketů a hypermarketů Albert. Společnost patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku. Zaměstnává více než 17 000 lidí, kteří poskytují služby stovkám tisíc zákazníků každý den. 

V roce 2015 získala společnost Ahold již potřetí Národní cenu kvality a letos postoupila do finále soutěže EFQM Excellence Award. V lednu 2016 se Ahold již podruhé umístil na předních příčkách v žebříčku TOP Zaměstnavatelé zveřejněného Asociací studentů a absolventů a v celkovém hodnocení obsadil druhé místo, mezi širokospektrálními obchodníky se zaměřením na jídlo pak společnost získala první pozici.

Charitativní aktivity společnosti zastřešuje Nadační fond Albert, který od roku 2009 rozdělil přes 65 milionů korun na projekty pomáhající v sociální sféře a v oblasti zdravého životního stylu. Nadační fond Albert aktuálně spravuje například unikátní projekt Zdravá 5 zaměřený na zdravé stravování dětí nebo úspěšný program Bertík pomáhá, který se letos na podzim vrací do hypermarketů.

Jesper Lauridsen

Jesper Lauridsen je generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti Ahold pro Českou republiku. V minulosti působil ve společnosti Tesco, zkušenosti čerpal i na manažerských pozicích ve firmě Mars a v telekomunikační skupině Cable & Wireless. Vystudoval strategii a marketing na univerzitě v Kodani. Je ženatý a má dvě děti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Sliby

Dobrý den, trochu mě zaskočila vaše odpověď na tento dotaz. https://www.parlamentnilisty.cz/profily/plk-Ing-Zdenek-Nytra-111912/otazka/Stava-se-snad-ODS-populistickou-stranou-159969. Pokud nejste populisté, což doufám nejste, tak proč dávat nereálné sliby, jakože postavíte palác, z kterého ale ve fi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO: Výzva k podání nabídek na poskytování služeb v zájmovém území jezera Milada v sezoně 2025

10:17 DIAMO: Výzva k podání nabídek na poskytování služeb v zájmovém území jezera Milada v sezoně 2025

DIAMO, státní podnik, odštěpný závod Příbram, který má právo hospodařit s dotčenými pozemky ve vlast…