Veřejná ochránkyně práv sice už dříve ocenila, že Ministerstvo spravedlnosti dobrovolně odškodňuje za nesprávný úřední postup, ale současně kritizovala, že řízení někdy trvá nepřiměřeně dlouho a ministerstvo tak nerespektuje některé zásady Desatera dobré praxe v odškodňování ZDE. Paradoxně tak lidé, kteří byli vystaveni průtahům u soudu, kdy měsíce i roky čekali na rozhodnutí ve své věci a celou dobu žili v nejistotě, jak řízení dopadne, čelili následně dalším průtahům i ze strany ministerstva. Ochránkyně proto vítá záměr trvale navýšit počet pracovníků odboru odškodňování jako snahu ministerstva problém řešit. Zvýší se tím důvěra občanů v právo a státní orgány.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva