„Fakt, že dálnice prochází chráněnou krajinnou oblastí, je v České republice bezprecedentní záležitostí, takže tím spíš bylo na místě očekávat zvlášť pečlivý postup všech zainteresovaných úřadů. Opak byl ale pravdou a ochránce shledal pochybení v postupech úřadů při výběru vhodné trasy v rámci posouzení vlivu záměru na životní prostředí dle zákona EIA. Kupříkladu tak nedošlo k důslednému vyhodnocení projektu i s ohledem na geologii území, v němž jsou evidována sesuvná území,“ poukazuje zástupce veřejné ochránkyně práv Stanislav Křeček na šetření, které ombudsman Otakar Motejl vedl v roce 2003. Ačkoli šetřené úřady nedostatky přípravných procedur připustily, účinnou nápravu odmítly s odůvodněním, že výstavbu dálnice D8 již nelze oddalovat novými požadavky ohledně její podoby (v té době vládlo přesvědčení, že úplná dostavba D8 je záležitostí jednotek let).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva