Personální změny v představenstvech Českého aeroholdingu a Letiště Praha

01.10.2014 12:59 | Zprávy

Český Aeroholding, a.s., jako jediný akcionář společnosti Letiště Praha, a. s., v působnosti valné hromady, odsouhlasil ukončení výkonu funkce předsedy představenstva Letiště Praha, a. s., Jiřího Pose, který s účinností k 1. říjnu 2014 zaujal neobsazenou pozici v pětičlenném představenstvu Českého aeroholdingu.

Personální změny v představenstvech Českého aeroholdingu a Letiště Praha
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

Zároveň se představenstvo Českého aeroholdigu, při výkonu působnosti valné hromady Letiště Praha, usneslo na změně stanov společnosti Letiště Praha, kterou se mění počet jejích členů ze současných tří na čtyři.  Členem představenstva zůstal Jiří Kraus, dále byli valnou hromadou jmenováni k 1. říjnu 2014 Tomáš Rohlena a Milan Špaček, a k 1. listopadu 2014 Jiří Petržilka. Členové představenstva v novém složení následně zvolili Jiří Krause předsedou a Tomáše Rohlenu místopředsedou představenstva.

Jiří Pos, který přišel do společnosti Letiště Praha v roce 2006 z Českých aerolinií, bude v Českém aeroholdingu zodpovědný za oblast IT a rozvojové projekty.

Představenstvo Letiště Praha nyní tvoří dva odborníci z řad stávajících zaměstnanců této společnosti Jiří Kraus, který je z pozice předsedy představenstva zodpovědný za oblast řízení společnosti a správu majetku,a Tomáš Rohlena, dosavadní ředitel pro Letištní provoz, do jehož gesce spadá od 1. října 2014 Letecký obchod a provoz. Spolu s dvěma do Letiště Praha příchozími členy, Milanem Špačkem a Jiřím Petržilkou vytvoří tým zkušených odborníků specializovaných na klíčové oblasti podnikání Letiště Praha. Milan Špaček povede složky letiště, které mají na starosti zajištění bezpečnosti, a Jiří Petržilka bude zodpovídat za oblast komerčních aktivit.

„Tyto kroky zapadají do našeho plánu centralizace veškerých administrativních, ale zároveň i důležitých strategických procesů do mateřské společnosti tak, aby se jednotlivé dcery mohly věnovat zejména provozním záležitostem a veškerým exekutivním činnostem, které souvisí s jejich podnikáním. Zaměření a rozvojové plány jednotlivých dceřiných společností budou navazovat na strategii Českého aeroholdingu,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu.

Nové složení představenstva Českého aeroholdingu:

Ing. Václav Řehoř, PhD., MBA – předseda
Ing. Zuzana Tairova, FCCA – místopředsedkyně
Ing. Jiří Pos - člen
JUDr. Petr Pavelec, LL.M. - člen
Mgr. Pavel Haleš - člen

Nové složení představenstva Letiště Praha:

Ing. Jiří Kraus – předseda
Ing. Tomáš Rohlena – místopředseda
Ing. Milan Špaček – člen
Ing. Jiří Petržilka – člen (s účinností od 1. listopadu 2014)

Stručné životopisy nových členů představenstev:

Ing. Jiří Pos (53 let)
V letech 2011 – 2014 byl předsedou představenstva společnosti Letiště Praha, do jehož kompetence patřila oblast leteckého provozu, bezpečnosti a VIP služeb, dále řízení kvality, safety a procesů, interního auditu a komunikace. Do společnosti Letiště Praha přišel 1. července 2006 z Českých aerolinií, kde působil dvacet let a od roku 2002 byl viceprezidentem pro pozemní provoz.

Ing. Jiří Kraus (40 let)
Na Letišti Václava Havla Praha působí od 15. 12. 1997 v oblastech elektro-energetických systémů a investiční výstavby (např. Terminál 2). Vede rozvoj a správu majetku a je odpovědný za dlouhodobý rozvoj letištní infrastruktury, souvisejících technologií a životního prostředí. Do Letiště Praha přišel ze společnosti Poldi Kladno.

Ing. Tomáš Rohlena (56 let)
Do společnosti Letiště Praha nastoupil 1. 10. 1991 jako vedoucí útvaru provozní služby a následně pracoval jako vedoucí útvaru provoz terminálů. V období od 1. 1. 2007 do 1. 6. 2008 zastával pozici ředitele provozu letiště a poté ředitele provozu terminálů. Od 1. 12. 2011 je ředitelem leteckého provozu. Je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze, fakulty elektrotechnické.

Ing. Milan Špaček (45 let)
V posledním desetiletí pracoval v letech 2003-2010 ve společnostech současného Českého Aeroholdingu na různých manažerských pozicích, kde postupně získával zkušenosti a kvalifikaci k výkonu seniorských pozic v oblasti bezpečnosti a ochrany civilního letectví, kterou po odchodu ze skupiny Českého Aeroholdingu částečně uplatnil při své podnikatelské činnosti. V posledních dvou letech působil jako manažer pro bezpečnost a bezpečnostní ředitel Českých drah, a.s. Vystudoval Vysokou vojenskou školu a v následném osobním vzdělávání se věnoval oboru interního auditu na Českém institutu interních auditorů, jehož se stal v roce 2002 členem.

Ing. Jiří Petržilka (39 let)
Více než 17 let působil v různých manažerských pozicích v bankovnictví, zejména v oblasti Financí a Project & Portfolio managementu. Před příchodem na Letiště Praha pracoval v letech 2004-2014 v Komerční bance, kde zodpovídal za řízení kompletního bankovního projektového portfolia.  Předtím pracoval od roku 1998 do roku 2004 pro eBanku (nyní Raiffeisenbank), kde byl zodpovědný za controlling  a reporting. Vystudoval VŠE Praha podnikohospodářskou fakultu obor Podniková ekonomika a maloobchod.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení