Skeče mají v každém dílu společné výchozí téma, které herci – karikatury postaviček z nádraží – skládají do jednotlivých scének. „Netradiční je také forma, která se ve stylu reality show soustředí převážně na výpovědi každého z aktérů přímo do kamery, a rovněž humor, často sarkastický, s nímž se protagonisté pouštějí i do sociálně-společenských témat. Ale především jde o pořad postavený na herectví a komice Ondřeje Sokola, Martina Fingera, Igora Chmely, Michala Suchánka a Richarda Genzera,“říká dramaturg pořadu Martin Novosad.
„Prostředí nádraží jsme si vybrali záměrně, protože se zde potkává asi nejvíc typů lidí. Můžete tam potkat lidi bez domova, ale i byznysmeny, kteří někam cestují. Také jsou tam zástupci spousty profesí, které na nádraží pracují. Pro nás je to mikromodel českého světa,“ říká herec a režisér Ondřej Sokol, který je, spolu s Martinem Fingerem, také spoluautorem scénáře, a dodává: „Nádraží je složeno z jednotlivých skečů, ale jsou tam i linky, které procházejí celým seriálem, například láska. To je tak dojemné, že i já sám u toho sem tam uroním slzu.“
V Nádraží vystupuje padesát postav, které hraje pouze pět herců. Nejvíce kostýmů, a to celkem dvacet, vystřídal Ondřej Sokol, který v maskérně a kostymérně strávil téměř 35 hodin. Celkový čas, který všichni herci během natáčení prožili v maskérně, činí 101 hodin.„I čtyři dny po použití nějaké masky jsem se budil s polštářem nalepeným na obličeji. Opravdu to nešlo dolů, to bylo strašné. Taky jsem vypozoroval, že postupně jsem tyto protetické masky psal jen kolegům a sobě pouze kníry a účesy,“ vzpomíná Ondřej Sokol.
Celý šestidílný cyklus se natáčel v reáliích české železnice, nejvíce však v prostorách Hlavního nádraží v Praze, a to za téměř neomezeného provozu. „Když jsem točil celý den v uniformě nádražáka, nemohl jsem jít ani na oběd nebo na toalety, protože se mě pokaždé vyptávali zahraniční turisté na vhodné spoje do Ostravy nebo Karlových Varů,“vzpomíná Michal Suchánek na natáčení. Igor Chmela jej doplňuje: „Díky převlekům jsme dost splynuli. Nádraží je ideální prostor na natáčení, v podstatě si vás nikdo nevšímá, dokud si nevšimne, že na vás míří kamera. Jednou si toho jeden opilec všiml a prudil tak dlouho, až to skončilo šarvátkou. Doufám, že se tento incident podařilo natočit.“ „Maskéři mi udělali obrovská prsa, a tak jsem zjistil, jaké je to být ženou. Musím říci, že po deseti minutách mi všichni chlapi lezli na nervy. Jsou nesnesitelní, když máte prsa,“ uzavírá Richard Genzer, představitel tiskové mluvčí hlavního nádraží, toaletářky Hanky, prodavačky jízdenek a dalších několika rolí.
Cyklus Nádraží vznikl v tvůrčí producentské skupině Kateřiny Ondřejkové, která dodává:„Pevně věřím, že po odvysílání našeho pořadu nebudu z železniční přepravy vyloučena. Sonda je to rozhodně výživná a diváka provede od toaletářek, přes železničního psychologa, až k manažerovi hlavního nádraží.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva