„Zájem o naše moderní trolejbusy s bateriemi v poslední době roste – dodali jsme je již do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska. Spojeni jsou s nimi ale také u nás v ČR. V Plzni se místní dopravce rozhodl zakoupit tato vozidla v dlouhé kloubové variantě, poté co se zde ve více než ročním provozu osvědčili naše kratší trolejbusy s bateriemi,“ říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.
„Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Kloubové trolejbusy 27 Tr určené pro Plzeň budou mít vedle komfortního vybavení také nejnovější design – Škoda totiž při jejich výrobě využije poslední, tedy čtvrtou generaci karosérie.
Zakázka na výrobu sedmi vozidel je první objednávkou z rámcového kontraktu, podle kterého může plzeňský dopravní podnik získat do roku 2022 až 17 nových velkokapacitních kloubových trolejbusů s alternativním pohonem. „Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení a protože se provoz trolejbusů s trakční baterií mimořádně osvědčil, preferuje Plzeň v poslední době nákup pouze takto vybavených trolejbusů, ať už ve dvanáctimetrové či v kloubové verzi,“ vysvětluje Radek Kapr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva