Rekordní vývoz do zahraničí pozitivně ovlivnila vyšší poptávka po pivu Pilsner Urquell v asijských zemích a také ve Velké Británii. Na domácím trhu se prodej zvýšil v segmentu baleného piva především díky rostoucí oblibě praktických balení, a také díky inovacím, jako jsou míchané nápoje z piva. Na celkový objem domácího prodeje, který přesáhl hranici 6,8 milionů hl, měl dopad pokračující odliv spotřebitelů z restaurací a barů. S licenční výrobou v objemu 2,1 milionů hl prodal celkově Plzeňský Prazdroj necelých 9,9 milionů hl piva, což je téměř stejný objem jako v loňském roce.
Oživení prodejů na domácím trhu přinesly zejména novinky. Opačný vliv na domácí prodeje měl naopak snížený zájem o pivo v hospodách a restauracích, který je ovlivněn ekonomickou situací i vládními úspornými opatřeními. Očekáváme, že na další vývoj na českém pivním trhu bude mít dopad nedávné zvýšení sazby DPH a následná změna v nákupním rozhodování spotřebitelů. Nadále budeme rozvíjet jedinečnou českou pivní kulturu nabídkou piv nejvyšší kvality, které naplňují požadavky konzumentů. Budeme obohacovat zážitky z nakupování našich piv v obchodech a vytvářet příjemné prostředí v designových restauracích a hospodách po celé České republice,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje, Doug Brodman.
Nový exportní rekord
Navzdory pokračující nelehké ekonomické situaci na mnoha exportních trzích dosáhla poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje v roce 2012 nového historického rekordu. Ve srovnání s minulým rokem stoupl vývoz piv do více než 50 zemí o 3%. Marketingové aktivity během celého roku a úspěšná prezentace značky Pilsner Urquell během Olympijských her v Londýně vedly ke zvýšení prodeje ve Velké Británii o více než 20%. Zájem o plzeňský ležák v Asii vzrostl o více než 50%, dařilo se v zemích, jako je Jižní Korea, Japonsko, Vietnam či Tchaj-wan.
Inovace táhly růst prodejů baleného piva
Na domácím trhu s baleným pivem se prodej zvýšil o jednotky procent především díky úspěšným inovacím, které zahrnovaly například míchané nápoje z piva. Rostla také obliba praktického balení, tedy plechovek a PET láhví. Prodeje v obchodech částečně kompenzovaly pokračující trend odlivu zákazníků z hospod a restaurací. V roce 2012 uvedla společnost Plzeňský Prazdroj na trh celou řadu novinek, například míchané nápoje z piva a ovocné šťávy Gambrinus Limetka & Bezinka a Gambrinus Řízný citron, pšeničné pivo Fénix s pomerančovou kůrou a koriandrem, Frisco s příchutí černého rybízu a Birell s příchutí Limetka a malina. Nabídka pivních značek prodávaných v praktických baleních se také dále rozšířila. Ve spolupráci sespolečností Intersparvytvořil Plzeňský Prazdroj nový koncept nákupu baleného piva, Svět piva. Ten udává nový standard nakupování a odráží jedinečné postavení, které má kategorie Českého piva v tuzemsku. V hospodách a restauracích obohatily nabídku nové značky, ale také nefiltrovaná varianta piv nabízená ve zvýšeném počtu hospod.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva