Již třináct let Policie ČR poskytuje nadstandardní a ve světě ojedinělou službu. Jedná se o linku důvěry, která vznikla 14. listopadu 2002, jako doplňková služba psychologického pracoviště Policejního prezidia ČR. Od té doby pracovníci linky poskytli pomoc 6 877 klientům.
V současné době vyškolení pracovníci, psychologové, ale i bývalí policisté poskytují krizovou intervenci a psychologické poradenství po telefonu, emailu a prostřednictvím služby Skype. Zavolat mohou nejen policisté a občanští zaměstnanci, ale i rodinní příslušníci, hasiči, vojáci, zaměstnanci ministerstva vnitra, generální inspekce, celní správy a vězeňské služby.
Výhodou linky je její nepřetržitá dostupnost. Ze služebních čísel se lze dovolat zdarma a čísla se na telefonu nezobrazují. Hovory nejsou nahrávány.
Hlavním impulsem jejího vzniku byla vzrůstající psychická náročnost služby policistů a zvyšující se trend počtu obtížných zásahů při zajišťování běžného výkonu služby a bezpečnostních opatření. Linka pomoci v krizi se snaží podporovat psychické zdraví profesionálů z bezpečnostních složek, podávat ji pomocnou ruku a předcházet psychickým potížím, způsobeným náročností jejich povolání.
Více o této službě naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva