Přestože v tuto chvíli nejsou v dané oblasti podpory volné finanční prostředky, Úřad Regionální rady Severovýchod předpokládá, že během příštího roku a následně při uzavírání Regionálního operačního programu, dojde k navrácení části evropských peněz zpět. Aby mohly být tyto finance efektivně vyčerpány, je potřeba mít připravené kvalitní projekty, s jejichž realizací se nebude otálet. Těmito projekty, v pomyslném zásobníku, se stanou právě předložené projekty krajů na rekonstrukce silnic. Po ohodnocení a následném schválení těch, jež splní minimální bodovou hranici, budou vedeny jako projekty ve zvláštním režimu, což předpokládá jejich financování z vlastních zdrojů krajů s tím, že dotace je na ně uvolněna až v okamžiku, když se v budoucnu nějaké prostředky do programu vrátí. „Pokud vezmeme v úvahu aktuální stav volné finanční alokace programu, plánovaný trend vývoje zbývající alokace v roce 2015 a další finanční zdroje, které tyto prostředky navyšují, což jsou například očekávané úspory krajů, neuhrazené částky odvodů anebo změna kurzu eura, lze konstatovat, že by se plánovaná výše volné finanční alokace v budoucnu mohla pohybovat v rozmezí 450 až 500 milionů korun,“ objasnil ředitel Úřadu Regionální rady Severovýchod Zdeněk Vašák.
Liberecký kraj předložil projekty zaměřené na rekonstrukce silnic za více než půl miliardy korun. Lepší silnice by se tak mohli dočkat obyvatelé Bedřichova, Jablonného v Podještědí, Zdislavy anebo Horních Míseček, které patří k vyhledávaným lyžařským destinacím. Nejnákladnější plánovanou rekonstrukcí je však úsek mezi Borkem a Troskovicemi. Ta podle plánů přijde na více než 62 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva