Poslední čtyři piloty z více než tisíce stavaři vyvrtali a vybetonovali v korytě Moravy v rámci stavby protipovodňové ochrany města. Poslouží k založení poslední části mostního pilíře, na který bude umístěna návodní polovina konstrukce nového mostu. „V průběhu června dorazily první ocelové díly nosné konstrukce návodní části mostu. Zbývající díly dorazí během července. Kompletace druhé poloviny Rejnoka bude probíhat prakticky celé léto v prostoru na levém břehu směrem k nádraží. Most pak v říjnu nasuneme s pomocí hydraulických pístů nad řeku po výsuvné dráze, kterou je již prakticky dokončená. Následovat bude betonáž a izolace,“ popisuje generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák. Celý most bude stavebně dokončený během léta příštího roku.
Práce na protipovodňové ochraně probíhají i na dalších místech. Na pravém břehu vzniká náplavka a probíhají práce na obkladech nábřežní zdi. Tu kameníci obkládají žulovými kameny. Po dokončení zahájí práce na dlažbě. Postupují práce i na protějším břehu. „Na levém břehu jsme rozebrali původní historickou zeď, rozšířili koryto, dokončili ražbu kanalizačního sběrače a betonování pilot i mikropilot. Můžeme tak zahájit přípravu na betonování základů pro obklad levobřežní zdi, který sestavíme dle požadavku orgánů památkové péče částečně z původních pískovcových kamenů,“ popisuje Gargulák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.