Infrastrukturu Baťova kanálu je nutné přizpůsobit vytíženosti a požadavkům na bezpečnost této plavební cesty. Z toho důvodu Povodí Moravy, s. p. připravuje v Uherském Hradišti servisní stání pro záchranáře, hasiče, Policii ČR, Státní plavební správu a správce Baťova kanálu, tedy Povodí Moravy, s. p. Každá z uvedených organizací vykonává na Baťově kanále určitou roli. Servisní stání umožní snadný přístup jednotek k vodnímu toku a tím zkrátí čas nezbytný pro zásah. „Přestože investorem této akce jsme my, servisní stání bude sloužit ke krátkodobému i dlouhodobému kotvení hasičům, záchranářům, policii a Státní plavební správě. Servisní stání bude odpovídat požadavkům těchto složek. My, coby správce vodních toků, pak zajišťujeme nejen náročný provoz všech plavebních komor, ale celkovou správu Baťova kanálu včetně odstraňování škod po povodních, vichřicích atd. Z tohoto důvodu je nutné mít rychlý přístup k vodě, který neblokují rekreační lodě. Místo jsme zvolili na základě blízkého zázemí jednoho ze závodů Povodí Moravy, s. p. včetně našich skladovacích a dílenských prostor, které umožňují uložení materiálu potřebných pro činnost IZS a k výkonům při likvidaci havárií,“ vysvětluje generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák.
Molo má na délku 50 metrů. Náklady na jeho pořízení jsou přibližně sedm milionů korun, které pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Molo bylo vyrobeno v Bratislavě, odkud nadměrný náklad převezly do Spytihněvi kamiony. Tam náklad přeložil jeřáb na vodu. Následná přeprava po Baťově kanále do Uherského Hradiště trvala několik hodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva