„Když jsme na MPSV před třemi lety nastoupili, bylo IT v žalostném stavu. Smlouvy byly nevyhovující či chyběly, nesmyslně se plýtvalo s finančními prostředky. Některé systémy neměly v pořádku smlouvy a jiné služby naopak byly nakoupeny dvakrát. Chyběla i strategie fungování a rozvoje IT po roce 2015,“ připomněla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová. Audit ukázal, že se mrhalo prostředky v oblasti IT technologií, nebyly připravené ani rozpracované žádné zadávací dokumentace nezbytné pro chod rezortu a bylo nutné vypsat výběrové řízení v uplynulých dvou letech téměř na devadesát procent IT služeb.
Podle prvního náměstka ministryně Roberta Baxy, který má problematiku ICT na MPSV v gesci, muselo ministerstvo nejprve vyřešit tehdejší krizovou situaci, provést analýzu odebíraných služeb a návrh nutných opatření. „Analyzovali jsme omezení a právní rámec nutný k zajištění IT služeb po nezbytnou dobu v roce 2014 a realizovali zadávací řízení nutné pro zajištění služeb v roce 2014. Současně jsme na základě Strategie 2015+ zahájili projekt Integrovaného informačního systému resortu, jehož součástí je Jednotný informační systém práce a sociálních věcí,“ uvedl Robert Baxa. Nový je podle jeho slov i přístup k zadávacím řízením, kdy ministerstvo nastavuje jasné zadávací a smluvní podmínky, s cílem zajistit transparentní zadávací řízení pro odpovídající okruh potenciálních dodavatelů. Nové smlouvy obsahují plné vlastnictví autorských práv včetně zdrojových kódů i garance a sankční mechanismy pro případ neplnění smluv.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva